Vorig jaar hebben we Shopping-remarketinglijsten geïntroduceerd om de aandacht te trekken van mensen die uw site eerder hebben bezocht. Nu is het dankzij gegevens over signalen die bestaande klanten offline en online afgeven eenvoudiger om de aandacht te trekken van uw trouwe klanten terwijl ze winkelen via Google. Vandaag kondigen we Klantenmatch voor Shopping aan, een nieuwe mogelijkheid om uw campagnes te richten op doelgroepen met het meeste rendement: mensen die eerder iets gekocht hebben, leden van uw loyaliteitsprogramma of mensen die uw fysieke winkel bezoeken.
Binnenkort lanceren we Klantenmatch voor Shopping-advertenties. Deze tool is nu al beschikbaar op Zoeken, Gmail en YouTube. Met Klantenmatch voor Shopping-advertenties kunt u een lijst met e-mailadressen uploaden, die kan worden vergeleken met gebruikers die zijn ingelogd bij Google. Dit gebeurt op een veilige manier die hun privacy niet in gevaar brengt.
Hoe het werkt
Met Klantenmatch kunt u uw merk en producten zichtbaarder maken voor uw beste klanten terwijl ze naar producten zoeken. Stel dat u zich heeft gespecialiseerd in sportartikelen en een loyaliteitsprogramma heeft voor fanatieke voetbalfans. Aangezien het voetbalseizoen is begonnen, is er een segment klanten dat waarschijnlijk van plan is om binnenkort een aankoop te doen. Met Klantenmatch kunt u uw biedingen voor dit segment verhogen. De volgende keer dat een fan voetbalartikelen zoekt, kunt u hem of haar op het juiste moment het juiste artikel aanbieden.
Met Klantenmatch voor Shopping kunt u biedingen aanpassen voor allerlei segmenten binnen uw groep van beste klanten. Eerst moet u een lijst met e-mailadressen uploaden naar AdWords, die op een veilige manier en met waarborging van de privacy kan worden vergeleken met gebruikers die zijn ingelogd bij Google. Zo kunt u een remarketinglijst maken en deze klanten bereiken met uw campagnes.
Charlotte Russe past de doelgroepstrategie aan met Klantenmatch
Charlotte Russe, een modeketen gericht op jonge vrouwen, gebruikte Klantenmatch om de bedrijfsstrategie uit te breiden en waardevolle shoppers te trekken tijdens hun zoektocht. Het team van Charlotte Russe richtte zich op de aanpassing van biedingen om de trouwste klanten aan te trekken die in hun hoofdcategorieën zochten. Als klanten op zoek waren naar kleding, zorgde Charlotte Russe ervoor dat hun bedrijf een van de potentiële opties was.
"We waren erg enthousiast om Klantenmatch voor Shopping te proberen. We maakten verschillende lijsten om onze klanten te segmenteren en voor klanten van deze Klantenmatch-lijsten leidde dit tot een tot wel 60% hogere klikfrequentie (click-through-rate, CTR). Ook was het conversiepercentage tot wel 30% hoger."  - Stefanie Tong, Marketing Manager, Charlotte Russe
Klantenmatch voor Shopping zal later deze zomer beschikbaar komen. U kunt zich hier aanmelden als u aan de huidige bètaversie wilt deelnemen.
Geplaatst door Archana Kannan, Product Manager, Shopping