Vorig jaar introduceerden we handige functies voor rapporten en campagnebeheer, zoals Veilinginzichten, die meer inzicht bieden in veilingen en posities op Google Shopping. Vandaag gaan we nog een stap verder met een nieuwe reeks biedstrategieën voor Shopping-campagnes. Hiermee kunt u niet alleen handmatige CPC-bodlimieten instellen, maar ook gebruikmaken van contextuele en dynamische biedingen:
Klikken maximaliseren
Als u zo veel mogelijk verkeer wilt genereren binnen uw budget, is dit voor u de juiste biedstrategie. Klikken maximaliseren past automatisch uw biedingen aan en is een goede manier om prijsknallers op uw website of in uw winkel te promoten via advertenties met informatie over de winkelvoorraad.
Mario Märzinger, Vice President Marketing bij home24: "We zijn heel blij dat we het aantal klikken kunnen maximaliseren en meer verkeer kunnen genereren tegen aanzienlijk lagere kosten. We hebben deze biedstrategie getest op een van onze grootste productlijnen en binnen één maand ontvingen we 7% meer klikken tegen 13% lagere CPC."

Verbeterde CPC
Als u zelf uw biedingen wilt beheren of een extern biedplatform wilt gebruiken, is Verbeterde CPC de beste optie. Hiermee wordt uw bod automatisch en in realtime aangepast voor een hogere conversieratio of verkoop tegen vergelijkbare kosten. Adverteerders behalen op deze manier tot wel 7% meer conversies tegen dezelfde kosten dankzij eCPC!1
Radhika Aggarwal, medeoprichter en Chief Business Officer bij Shopclues.com: "Wij beheren zo veel mogelijk zelf onze biedingen. Dankzij Verbeterde CPC worden onze biedingen aangepast op basis van gebruikersinformatie en de veilingdynamiek. Dankzij realtime biedingen met Verbeterde CPC heeft ShopClues de ROI kunnen verhogen en de prestaties aanzienlijk kunnen verbeteren."
Doel-ROAS
Als u geen tijd heeft om uw biedingen handmatig te beheren maar wel maximaal rendement wilt behalen, neemt Doel-ROAS (Return on Advertising Spend, rendement op advertentie-uitgaven) u het zware biedwerk uit handen. Met Doel-ROAS kiest u de gewenste ROAS en worden uw biedingen dynamisch ingesteld, zodat producten die meer opleveren ook hogere biedingen krijgen.
Doel-ROAS zit momenteel nog in de bètafase en is alleen beschikbaar voor enkele verkopers. Als u wilt deelnemen aan deze bètatest, vult u dit aanmeldingsformulier in.
We zijn erg enthousiast over deze functies voor automatisch bieden voor Google Shopping. We zullen blijven zoeken naar en investeren in nieuwe manieren om effectief en efficiënt te bieden en campagnes te beheren. Ga voor meer informatie over biedstrategieën naar het Helpcentrum van AdWords.
Geplaatst door Dimitris Meretakis, Product Manager, Google Shopping

1Interne gegevens van Google Shopping, augustus 2015.