Eind vorig jaar hebben we AdWords Editor 11.0 geïntroduceerd, de meest uitgebreide update in de tool sinds de lancering ervan in 2006. Vandaag introduceren we een nieuwe interessante update in AdWords Editor die beschikbaar is voor alle adverteerders wereldwijd. Deze versie biedt volledige ondersteuning voor labels, geüpgradede URL's, alleen bellen-advertenties, advertenties in mobiele apps en nog veel meer. Laten we hier eens in meer detail naar kijken.

Labels

Naar aanleiding van gebruikersfeedback biedt AdWords Editor nu volledige ondersteuning voor labels. Labels zijn een effectieve manier om objecten (zoals campagnes en zoekwoorden) in zinvolle groepen in te delen in uw account, zodat u snel de gegevens kunt filteren en analyseren die het meest relevant zijn voor uw bedrijf.

U kunt nu labels maken, bewerken of verwijderen via het tabblad 'Labels' van de Gedeelde bibliotheek in AdWords Editor. Wijs labels toe aan uw campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties in de respectieve gegevensweergaven (of verwijder labels). U kunt uw weergaven filteren op basis van labels en accountwijzigingen exporteren of importeren op basis van label.



Geüpgradede URL's

Eerder dit jaar hebben we geüpgradede URL's geïntroduceerd. Hiermee kunt u tijd besparen tijdens het beheren van gegevens voor URL-tracking, beperken hoe vaak Google uw website crawlt en krijgt u toegang tot nieuwe ValueTrack-parameters en aangepaste trackingparameters. We willen u helpen vóór 1 juli te upgraden naar het nieuwe systeem en hebben daarom ondersteuning toegevoegd voor geüpgradede URL's. U kunt uw bestemmings-URL's nu upgraden via AdWords Editor. Zodra u ze heeft geüpgraded, kunt u uw uiteindelijke URL's en trackingsjablonen op schaal beheren. In ons Helpcentrum-artikel vindt u meer informatie over het upgraden van uw URL's.

Alleen bellen-advertenties

Alleen bellen-advertenties vormen een handige en efficiënte manier waarop mobiele consumenten per telefoon in contact kunnen komen met uw bedrijf. U kunt deze advertenties nu ook maken en beheren in AdWords Editor.

Advertenties in mobiele apps

Als u advertenties in mobiele apps weergeeft, kunt u de groeiende groep mensen bereiken die mobiele apparaten gebruikt om games te spelen, muziek te luisteren en zichzelf te vermaken. Bij 'Zoekwoorden en targeting' kunt u er nu voor kiezen uw advertenties weer te geven voor bepaalde app-categorieën, waaronder specifieke apps (of plaatsingen) en categorieën met mobiele apps, zoals 'Games' of 'Shopping'.

Ouderlijke status en aangepaste affiniteitsdoelgroepen in het Google Display Netwerk

Met demografische targeting kunt u mensen bereiken in het Google Display Netwerk (GDN) die waarschijnlijk deel uitmaken van een bepaalde demografische groep. U kunt er naast geslacht en leeftijd nu ook voor kiezen uw klanten te selecteren op basis van ouderlijke status.

We hebben ook ondersteuning toegevoegd voor aangepaste affiniteitsdoelgroepen via 'Doelgroepen'. Met aangepaste affiniteitsdoelgroepen kunt u uw eigen affiniteitsdoelgroepen maken die zijn toegespitst op uw bedrijf. Zo kunt u de juiste klanten bereiken die zijn geïnteresseerd in uw producten of services.

En nog veel meer…

Deze nieuwste versie van AdWords Editor bevat ook verbeteringen in de zoekbalk, meer lokalisatieondersteuning en verbeteringen in de algemene navigatie van de gebruikersinterface. Meer informatie over alle nieuwe functies vindt u in ons Helpcentrum-artikel.

Voer vandaag nog een upgrade uit naar AdWords Editor 11.1!


Geplaatst door Geoff Menegay, productmanager voor AdWords Editor