Het blogbericht van vandaag over het gebruiken van biedingsautomatisering voor geoptimaliseerde campagnes, is het vijfde in onze reeks praktische tips. De eerdere blogberichten gingen over het berekenen van bodaanpassingen voor mobiel, voor locatie en voor tijd

We hebben bodaanpassingen op basis van apparaat, locatie en tijdstip geïntroduceerd, waarmee u biedingen kunt beheren zonder dat u campagnes hoeft te kopiëren. Deze bodaanpassingen maken deel uit van geoptimaliseerde campagnes. Veel adverteerders hebben ons laten weten dat ze met deze tools de resultaten kunnen verbeteren en efficiënter kunnen werken. Voor bepaalde adverteerders, met name adverteerders met grote programma's en accounts, is het beheren van campagnes op grote schaal echter een tijdrovend en complex proces.

Omdat bieden van cruciaal belang is voor uw succes met AdWords, hebben we een reeks automatiseringshulpprogramma's ontwikkeld waarmee u de prestaties kunt verbeteren en tijd kunt besparen.

Voordelen van biedingsautomatisering voor AdWords
Voor vrijwel elke adverteerder kan de juiste oplossing voor automatisch bieden leiden tot betere resultaten en grotere efficiency. We noemen enkele van de belangrijkste voordelen van het inzetten van een AdWords-strategie voor geautomatiseerd bieden voor geoptimaliseerde campagnes.
● Bespaar tijd door zoekwoordbiedingen te optimaliseren voor uw doelen op schaal. Met automatiseringshulpprogramma's kunt u biedingen dynamisch wijzigen om advertentiedoelen te realiseren voor al uw zoekwoorden, of het nu om 100 of een miljoen zoekwoorden gaat. Hierdoor kunt u tijd en inzet besparen.

Maak en beheer campagnes onafhankelijk van uw biedstrategie. Met nieuwe flexibele biedstrategieën kunt u meerdere biedstrategieën toepassen op een of op meer campagnes. Hierdoor beschikt u over de vrijheid om optimalisatie voor meerdere advertentiedoelen binnen dezelfde campagne of voor meerdere campagnes door te voeren zonder de beperkingen die de accountstructuur oplegt. Meer informatie hierover leest u hieronder.

Verbeter uw prestaties met bieden tijdens veilingen. Twee flexibele biedstrategieën, doel-CPA en Verbeterde CPC, maken gebruik van een combinatie van realtime prestatiesignalen, zoals locatie, apparaat, partnersite en besturingssysteem, voor het instellen van specifieke biedingen tijdens veilingen. Met bieden tijdens veilingen berekenen deze automatiseringshulpprogramma's automatisch bodaanpassingen voor u.

Optimaliseer biedingen steeds verder voor betere resultaten. Onze automatiseringshulpprogramma's passen zich in de loop der tijd aan wijzigingen in de prestaties aan, zodat u niet steeds zelf prestatierapporten hoeft te beoordelen en voortdurend biedingen moet wijzigen om de fluctuaties in prestaties bij te benen.

Eenvoudig te proberen. AdWords-hulpprogramma's voor biedingsautomatisering kunt u gratis gebruiken en zijn voor alle adverteerders in de AdWords-interface beschikbaar.

Het beste moment voor biedingsautomatisering
In dit gedeelte bieden we u richtlijnen voor het beste moment om de verschillende Google-strategieën voor biedingsautomatisering te gebruiken voor geoptimaliseerde campagnes.
 
Doel-CPA (de flexibele versie voor biedstrategieën van de Conversion Optimizer) is ons krachtigste hulpprogramma voor biedingsautomatisering. Deze biedstrategie stelt een optimaal bod in voor elke veiling op basis van de voorspelde kans op een conversie. Hierbij wordt gebruikgemaakt van realtime gegevens zoals locatie, tijd, apparaat en netwerkplaatsing. Pas deze strategie toe op advertentiegroepen of -campagnes als uw hoofddoelstelling het maximaliseren van het conversievolume is, bij behoud van een doel-CPA. Doel-CPA zorgt ervoor dat uw bodaanpassingen automatisch worden ingesteld en geoptimaliseerd. Met een bodaanpassing voor mobiel van -100 procent voorkomt u echter dat uw advertenties op mobiele apparaten worden weergegeven.

Verbeterde CPC kan prestaties verbeteren door het toevoegen van een automatiseringslaag aan uw handmatige biedingen. Deze geautomatiseerde biedstrategie verfijnt uw handmatige biedingen met behulp van de technologie voor het realtime voorspellen van conversies die ook wordt gebruikt voor doel-CPA. U kunt gewoon bodaanpassingen toepassen met deze geautomatiseerde strategie als u weet dat factoren als apparaat, locatie of tijdstip van invloed zijn op de conversiewaarde op een manier die Conversies bijhouden niet kan meten. Als u bijvoorbeeld automatisering wilt gebruiken, maar weet dat mobiele klikken een meerwaarde bieden ten opzichte van online conversies, zoals bezoeken aan de fysieke winkel, kunt u Verbeterde CPC inschakelen in combinatie met een bodaanpassing voor mobiel ter compensatie van het verschil in verwachte waarde per klik.

De laatste twee flexibele biedstrategieën passen biedingsautomatisering toe en werken in combinatie met bestaande handmatige bodaanpassingen. Als uw doel het behalen van de meeste klikken binnen een doeluitgave is, kunt u de biedstrategie Klikken maximaliseren implementeren. Als u echter meer geïnteresseerd bent in zichtbaarheid op basis van vertoningen in de toppositie, raden we u aan om de strategie Zoekpaginalocatie targeten te proberen. Meer informatie over deze strategieën vindt u hier.

Als u een van de vier flexibele biedstrategieën heeft geïmplementeerd, kunt u de prestaties bijhouden in de Gedeelde bibliotheek en zo nodig aanpassingen doorvoeren.

Het kan enige tijd duren voordat u de strategie voor biedingsautomatisering heeft verfijnd, maar de voordelen van biedingsautomatisering leiden ongetwijfeld tot betere prestaties, en besparen u bovendien tijd en inzet. Raadpleeg voor meer informatie over automatisering en bodaanpassingen ons Helpcentrum.

Geschreven door Andrea Cohan, Product Marketing Manager, AdWords 
Gepost door Charis, Inside AdWords Team