We weten dat u altijd op zoek bent naar efficiëntere manieren om uw AdWords-account te beheren. We hebben ook gehoord dat velen van u graag uw eigen externe gegevens zouden gebruiken in de besluitvorming voor uw AdWords-accounts. Daarom kondigen we vandaag de beperkte release van Scripts in AdWords aan. U kunt nu eenvoudige JavaScript-programma's schrijven om wijzigingen aan te brengen in uw AdWords-account.

Met Scripts kunt u:

Externe voorraadgegevens gebruiken om biedingen te wijzigen of zoekwoorden te onderbreken/hervatten.

Accountstatistieken exporteren als spreadsheet waarmee u rapporten en visualisaties kunt maken.

Statistiektrends bijhouden in de loop van de weken om zoekwoord- of advertentiegroepbiedingen te wijzigen.

Scripts worden uitgevoerd in de infrastructuur van Google Apps Script. Apps Script kan worden geïntegreerd met drie services: u kunt Google Spreadsheets en URL Fetcher gebruiken om externe gegevens te integreren en de resultaten van een uitgevoerd script vanuit het script zelf per e-mail verzenden

Als u aan de slag wilt gaan met Scripts, selecteert u 'Automatisering' en vervolgens 'Scripts' in de linkerwerkbalk. Zie onderstaand Engelstalig voorbeeld:



Als u het maximale uit Scripts wilt halen, kan het account het beste worden beheerd door iemand die basiskennis van JavaScript heeft.

We willen deze functie in de komende weken voor iedereen lanceren. Raadpleeg onze site voor ontwikkelaars voor meer documentatie over Scripts.

Geschreven door Prashant Baheti, AdWords Product Manager

Gepost door Anass, Inside AdWords Team