In mei lieten we u weten dat targetingopties voor tabletapparaten binnenkort beschikbaar zouden zijn. We zijn blij te kunnen aankondigen dat tablettargeting nu dan ook beschikbaar is voor alle adverteerders. Tablettargeting is een nieuwe AdWords-optie voor campagnetargeting waarmee adverteerders tablets nauwkeuriger kunnen targeten en het toenemende aantal gebruikers van deze apparaten effectief kunnen bereiken.

U vindt de nieuwe targetingoptie 'Tablets met volledige browser' in het gedeelte 'Netwerken en apparaten' van het tabblad 'Instellingen' in uw AdWords-account. Hoewel u in het verleden al specifiek Apple iPad-apparaten kon targeten via 'Mobiele apparaten', biedt de nieuwe optie voor tablettargeting een aparte apparaatcategorie voor tablets waarmee u uw advertenties gemakkelijk op alle tabletapparaten kunt targeten.

Daarnaast biedt de nieuwe optie voor tablettargeting meer controle aangezien u ook specifieke besturingssystemen kunt selecteren. Als u bijvoorbeeld uw advertenties alleen wilt weergeven op Apple iPads, selecteert u 'Tablets met volledige browser' als instelling voor apparaattargeting en 'iOS' als instelling voor het besturingssysteem.



Met de introductie van deze nieuwe functie worden uw advertenties automatisch op tabletapparaten weergegeven. U hoeft daarvoor zelf niets te doen. Als uw campagnes specifiek op Apple iPad-apparaten waren getarget, zult u mogelijk een toename vaststellen in vertoningen en kosten naarmate we meer tablets in onze advertentieweergave-opties opnemen. Als u niet wilt dat uw advertenties op tablets worden weergegeven, kunt u uw instellingen voor tablettargeting wijzigen door deze stapsgewijze instructies te volgen.

Met een verwachte verkoop van meer dan 165 miljoen tablets in de komende twee jaar denken we dat de sterke toename van het gebruik van tablets marketeers een grote kans biedt om klanten effectiever en relevanter te benaderen. We hopen dat deze nieuwe optie voor tablettargeting u kan helpen hiervan beter te profiteren.

Blog post door Surojit Chatterjee, Product Manager voor mobiele advertenties

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team