Sinds de introductie van Ad Sitelinks in 2009 hebben we het format uitgebreid zodat ze bij meer zoekopdrachten en op meer apparaten kunnen worden weergegeven. We hebben Ad Sitelinks tevens verbeterd met slimme weergave, waardoor de sitelinks die het beste presteren automatisch vaker worden weergegeven. Vandaag introduceren we een nieuwe functie van Ad Sitelinks, ingesloten sitelinks, waarmee het gemakkelijker wordt getargete links in uw advertenties te integreren.

Met het ingesloten format van Ad Sitelinks worden geen extra regels meer toegevoegd aan uw tekstadvertentie. In plaats daarvan wordt tekst in uw advertentie die exact overeenkomt met een of meer sitelinks in uw campagne, automatisch gekoppeld aan de bestemmings-URL van die sitelink(s). Met ingesloten sitelinks kunnen potentiële klanten het gedeelte van uw advertentie eruit pikken dat rechtstreeks aansluit bij hun interesses en de meest specifieke pagina over dat onderwerp bezoeken.

Als u bijvoorbeeld een woonwinkel heeft, kan in uw advertentie worden vermeld dat u huishoudelijke apparatuur, meubilair en eetgerei verkoopt. Als u afzonderlijke links heeft ingesteld voor de woorden 'huishoudelijke apparatuur', 'meubilair' en 'eetgerei', krijgen deze woorden in uw advertentietekst een hyperlink, die potentiële klanten doorstuurt naar een pagina over het specifieke gedeelte van de advertentie dat hun aandacht heeft getrokken. We zijn van mening dat deze getargete bestemmings-URL's mogelijk meer gebruikers ertoe aanmoedigen op uw advertentie te klikken en dat gebruikers hierdoor gemakkelijker vinden waarnaar ze op zoek zijn wanneer ze op uw site aankomen.

Voor weergave met ingesloten sitelinks moet uw campagne zijn ingeschakeld voor Ad Sitelinks. Daarnaast moet uw advertentie boven de zoekresultaten worden weergegeven en moet een deel van uw advertentietekst exact overeenkomen met een of meer van uw Ad Sitelinks. Bovendien worden ingesloten sitelinks alleen weergegeven voor advertenties die niet voldoen aan een of meer van de vereisten voor Ad Sitelinks van één of twee regels.

Ingesloten sitelinks zijn vanaf 27 mei 2011 wereldwijd beschikbaar voor AdWords-gebruikers, met uitzondering van China, Japan en Korea. Ga voor meer informatie over Ad Sitelinks en de nieuwe functie van ingesloten sitelinks naar het Helpcentrum van AdWords.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team