Vandaag brengen we AdWords Editor versie 9.0 uit met een aantal nieuwe functies die u kunnen helpen efficiënter wijzigingen aan te brengen in meerdere accounts en nieuwe advertentiefuncties op schaal te beheren, zoals Ad Sitelinks en geavanceerde targeting van mobiele apparaten. We hebben hieronder de belangrijkste wijzigingen op een rij gezet. Meer informatie vindt u in de release-informatie voor AdWords Editor versie 9.0.

Nieuw in AdWords Editor 9.0:

Schaalbaar Ad Sitelinks beheren

Versie 9.0 biedt volledige ondersteuning voor Ad Sitelinks, inclusief het downloaden en uploaden van sitelinks naar uw account, het aanbrengen van bewerkingen, het controleren van wijzigingen en het importeren en exporteren van sitelinks.

Verbeterde hulpprogramma's voor het toevoegen/bijwerken van meerdere items en het importeren van CSV's

Wanneer u nieuwe gegevens opgeeft in het hulpprogramma voor het toevoegen/bijwerken van meerdere items, kunt u uw gegevens nu in elke gewenste volgorde in de kolommen opgeven, de juiste kolomkoppen aan de kolommen toewijzen, de optie selecteren om de kolomvolgorde voor de volgende importactie te onthouden en de wijzigingen in het account met één klik goedkeuren of annuleren. Daarnaast bevat het hulpprogramma voor het importeren van CSV's nu een optie voor tekst plakken en voor het importeren uit een bestand.

Geavanceerde opties voor targeting van mobiele apparaten instellen

AdWords Editor ondersteunt nu de mogelijkheid om targeting van geavanceerde mobiele apparaten (waaronder Android, iPhone, iPad en Palm) en mobiele providers voor campagnes in te stellen via de campagne-instellingen.

Beter beheer van meerdere accounts en MCC's

AdWords Editor biedt nu een sorteer- en zoekfunctie voor accounts zodat u meerdere accounts beter kunt beheren. Ook is er een nieuwe vervolgkeuzelijst beschikbaar boven de accountstructuur in AdWords Editor waarin recent geopende accounts worden weergegeven, zodat u snel naar een van deze accounts kunt overschakelen.

Daarnaast kunt u bij het toevoegen van een MCC-account in het dialoogvenster 'Nieuw AdWords-account toevoegen' nu in de lijst met beschikbare subaccounts zoeken, extra kolommen weergeven en omhoog gaan naar een ander niveau in de MCC-accounthiërarchie.

Eenvoudiger zoekwoorden, plaatsingen of doelgroepen vinden die u wilt uitsluiten of in bulk wilt wijzigen

We hebben de manier aangepast waarop we uitsluitingsitems in AdWords Editor weergeven, zodat u zoekwoorden, plaatsingen of doelgroepen die u wilt uitsluiten, sneller kunt vinden en beheren. Het tabblad 'Uitsluiten' is verwijderd en u kunt in plaats daarvan schakelen tussen het weergeven van gewone of uitgesloten zoekwoorden, plaatsingen of doelgroepen met de schakeloptie Gewone items of Uitgesloten items op de tabbladen van de betreffende items.

De knop Duplicaten selecteren is nu beschikbaar voor uitsluitingszoekwoorden in de weergavemodus 'Dubbele zoekwoorden'.

Wanneer u zich de volgende keer aanmeldt bij uw AdWords Editor-account, wordt u gevraagd een upgrade naar deze versie uit te voeren. U kunt versie 9.0 ook downloaden via de website van AdWords Editor. Nadat u de nieuwe versie van AdWords Editor heeft geïnstalleerd, moet u uw accounts opnieuw downloaden. Als u uw opmerkingen en niet-doorgevoerde wijzigingen wilt behouden, selecteert u de optie Back-up maken en bijwerken wanneer wordt gevraagd of u een upgrade wilt uitvoeren en slaat u het back-upbestand op uw computer op. Download vervolgens uw account opnieuw en importeer het back-upbestand in AdWords Editor.

Voor meer informatie kunt u de release-informatie raadplegen en het Helpcentrum van AdWords Editor bezoeken.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team