In het tiende deel van onze reeks voor beginners of adverteerders die slechts hun kennis van de basisprincipes van AdWords willen opfrissen, bespreken we de voordelen van het adverteren in het Display Netwerk. Waar AdWords-advertenties worden geplaatst, is gebaseerd op zoekopdrachten of de inhoud van websites, en advertenties worden derhalve weergegeven op een van de twee onderdelen van het Google Netwerk: het Zoeknetwerk of het Display Netwerk. U kunt in het Display Netwerk websites van partners van Google (displaypartners), YouTube en specifieke Google-eigendommen targeten.

Hier volgen enkele vuistregels voor het adverteren in het Display Netwerk:
• Maak een specifieke campagne voor het Display Netwerk. Zoekwoorden functioneren verschillend, afhankelijk van of u in het zoeknetwerk (relevantie) of in het Display Netwerk (context/thema's) adverteert. Daarom kunt u uw kwaliteitsscore verbeteren wanneer u de campagnes gescheiden houdt.
• Begin met contexttargeting voor uw advertenties, zodat u kunt zien waar uw advertentie in het Display Netwerk wordt weergegeven.
• Laat de campagne twee tot drie weken lopen voordat u wijzigingen gaat aanbrengen.

De voordelen van het weergeven van advertenties in het Display Netwerk zijn dat het goedkoper is dan in het zoeknetwerk, dat u de advertenties op elk moment kunt onderbreken en dat u dynamischer advertenties kunt gebruiken. Daarnaast is er minder concurrentie in het Display Netwerk in vergelijking met het zoeknetwerk en door in beide netwerken te adverteren, bereikt u 95 procent van de internetgebruikers. Bovendien is uw AdWords-account beter gestructureerd wanneer u de campagnes voor de beide netwerken gescheiden houdt, waardoor die gemakkelijker te beheren is. Vergeet overigens niet dat u zelfgekozen plaatsingen kunt gebruiken in het Display Netwerk, zodat u zelf kunt beslissen op welke webpagina's uw advertenties moeten worden weergegeven.

We hopen dat deze tips van pas zullen komen wanneer u adverteert met AdWords. Raadpleeg ook de AdWords-handleiding voor beginners in het Helpcentrum van AdWords voor meer informatie en begeleiding.

Tot slot, lees ook het volgende artikel in deze reeks voor beginners.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team