In navolging van de nieuwe functies voor zoektrechters die onlangs zijn geïntroduceerd, lanceren we nog een nieuwe functie in AdWords: het rapport 'Toppaden (zoekopdrachtpaden)'.

Brede zoekwoorden in uw AdWords-account kunnen worden gekoppeld aan tal van zoekwoorden die gebruikers in het zoekvak invoeren. U heeft op bepaalde zoekwoorden geboden, maar hoe zit het met de daadwerkelijke zoekopdrachten waaraan deze zoekwoorden zijn gekoppeld? U kunt zoekwoordpaden bekijken in 'Zoektrechters' en nu dus ook zoekopdrachtpaden.



In de bestaande rapporten 'Toppaden' selecteert u de optie Toppaden (zoekopdrachtpaden) in de vervolgkeuzelijst 'Dimensie' om de daadwerkelijke zoekopdrachten weer te geven die aan uw advertenties zijn gekoppeld en waarop is geklikt voorafgaand aan een conversie.



Opmerking: met deze optie worden alleen zoekopdrachten weergegeven voor zoekadvertenties waarop is geklikt en niet voor vertoningen.

Deze gegevens kunnen u nog meer inzicht geven in de zoekopdrachten die gebruikers uitvoeren voordat ze producten of services vinden en vervolgens aanschaffen op uw site. Met deze gegevens kunt u uw advertenties beter targeten op deze gebruikers omdat u ziet hoe ze u vinden. Bovendien weet u hierdoor beter op welke zoekwoorden u moet bieden om conversies te genereren of ondersteuning te bieden in het conversiepad.