We willen u graag laten weten dat de click-to-call-functie voor apps en mobiele website-inhoud nu volledig is geïmplementeerd en beschikbaar is voor alle AdWords-adverteerders. Doordat we onze populaire click-to-call-functionaliteit hebben uitgebreid naar advertenties in het mobiele zoeknetwerk, kunnen click-to-call-advertenties nu ook in mobiele inhoud en apps worden weergegeven. Hierdoor kunnen adverteerders hun bereik in het mobiele zoeknetwerk uitbreiden en beschikken mobiele uitgevers en ontwikkelaars van apps over nog meer mogelijkheden om extra inkomsten te genereren en hun zaken uit te breiden.

Met de click-to-call-functionaliteit kunnen gebruikers een bedrijf rechtstreeks bellen wanneer ze hun favoriete mobiele apps gebruiken of vanaf hun mobiele apparaat op internet surfen. Deze advertenties worden op mobiele apparaten met volledige internetbrowser weergegeven als animatiebanner of als tekstadvertenties met een belknop. Als adverteerders deze nieuwe indeling willen gebruiken, moeten ze telefoonextensies inschakelen en hun advertenties laten weergeven in zowel het Google Display Netwerk als op mobiele apparaten met volledige internetbrowser.



De click-to-call-functionaliteit voor mobiele inhoud en apps is een van de vele advertentie-opties die adverteerders kunnen gebruiken om hun doelstellingen voor mobiele marketing te behalen. Deze advertentie-indeling biedt nieuwe mogelijkheden voor adverteerders en helpt mobiele uitgevers en ontwikkelaars van apps betere resultaten te bereiken.

Artikel door Surojit Chatterjee, Senior Product Manager voor mobiele advertenties van Google