Het is tijd om de fabeltjes over AdWords de wereld uit te helpen. - Deel 1
-
De ondersteuningsteams van AdWords worden vaak geconfronteerd met vreemde en bizarre 'AdWords-feiten' die klanten op internet of via het geruchtencircuit hebben opgepikt. Onlangs hebben we een reeks van deze algemeen verbreide misvattingen over AdWords verzameld. In deze reeks blogberichten willen we al die hardnekkige fabeltjes over AdWords ontzenuwen en u de werkelijke feiten vertellen. Laten we dus maar meteen beginnen met het eerste fabeltje over AdWords.

Fabel # 1: mijn uitgaven voor Google AdWords-advertenties zijn van invloed op de positie van mijn website op de pagina's met gratis zoekresultaten van Google.

Feit: Google AdWords is onafhankelijk van de gratis zoekresultaten van Google en vice versa. Of u nu meer of minder uitgeeft aan advertenties is dan ook van geen enkele positieve of negatieve invloed op uw positie op de pagina's met gratis zoekresultaten van Google. Evenmin leidt annulering van uw AdWords-account ertoe dat uw website niet langer wordt weergegeven op de pagina's met gratis zoekresultaten van Google. Raadpleeg Google’s Centrum voor webmasters voor meer informatie over de positie van uw website op de pagina's met gratis zoekresultaten van Google.


Fabel # 2: Google AdWords heeft mijn creditcard geweigerd.

Feit: Google weigert normaliter geen creditcards. De creditcard wordt meestal geweigerd door de eigen bank, de creditcardinstelling of het betalingssysteem van die instelling.

Als uw creditcard is geweigerd, moet u eerst de volgende punten controleren. Mogelijk heeft u een van de volgende items niet correct ingevoerd op de pagina 'Voorkeuren voor factureren':

* Creditcardnummer of beveiligingscode
* Vervaldatum
* Factuuradres en/of telefoonnummer

Een van de volgende items is mogelijk te laag ingesteld. Neem contact op met uw bank of creditcardinstelling om het probleem te verhelpen.

* Kredietlimiet
* Maximum afschrijvingsbedrag
* Maximum aantal afschrijvingen binnen een bepaalde periode

Het is ook mogelijk dat uw kaart de volgende transacties niet toestaat:

* Online afschrijvingen
* Automatische afschrijvingen

Neem pas contact op met de klantendienst van AdWords nadat u al deze mogelijke oorzaken heeft onderzocht en uitgesloten. Bedankt voor uw begrip.


Fabel # 3: mijn concurrenten klikken op mijn advertenties en Google doet daar niets tegen.

Feit: de beveiliging van AdWords-adverteerders is heel belangrijk voor Google. Het aantal klikken op Google AdWords-advertenties wordt zorgvuldig via een drie-fasensysteem geanalyseerd om misbruik te voorkomen. Verschillende unieke en innovatieve methoden worden in elke fase van het filterproces gecombineerd en toegepast, zodat proactieve detectie van ongeldige activiteiten wordt gemaximaliseerd. Onze technici werken voortdurend aan de verbetering van onze controletechnologie en filters en onderzoeken een groeiend aantal signalen.
Realtime filters: onze realtime systemen filteren ongeldige activiteiten (zoals overmatig en herhaaldelijk klikken). Ze negeren ook klikken of vertoningen van bekende bronnen van ongeldige activiteiten.
Offline analyse: ons onderzoeksteam hanteert speciale algoritmen, hulpprogramma's en technieken om ongeldige klikken proactief te onderzoeken.
Reactief onderzoek: alle vragen van adverteerders worden afgehandeld door een lid van ons team voor klikkwaliteit, die het accountverkeer van de adverteerder onderzoekt.


Dit drie-fasensysteem voor het opsporen van ongeldige klikken is onderzocht door een onafhankelijk deskundige, dr. Alexander Tuzhilin - professor Informatiesystemen aan de New York University. Hij beoordeelde het systeem als adequaat en benadrukte de hoge kwaliteit en de voortdurende verbetering. U kunt zijn rapport hier vinden (pp. 25-26, 47). Het bijbehorende blogbericht is beschikbaar op het officiƫle Google-blog .

Raadpleeg ons Helpcentrum voor advertentieverkeerskwaliteit voor meer informatie over ongeldige klikken.


Fabel # 4: AdWords-zoekwoorden zijn hoofdlettergevoelig

Feit: het AdWords-systeem maakt geen onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Onze accountstrategen bijvoorbeeld, gebruiken altijd kleine letters bij het opstellen van lijsten met zoekwoorden.
UMTS = umts
Android Telefoon = android telefoon


Nu weet u de waarheid over de vijf misvattingen over AdWords die het meest de ronde doen. In het tweede deel in de reeks zullen we nog meer fabeltjes over AdWords ontzenuwen. Mis het niet!


Artikel door Tobias Marmann, Inside AdWords Team