Vandaag kondigen we een nieuwe uitbreiding van de Conversion Optimizer aan: de mogelijkheid om een bod in te stellen dat het gemiddelde bedrag vertegenwoordigt dat u wilt betalen voor een conversie in plaats van het maximum bedrag dat u wilt betalen voor een conversie.

In 2007 hebben we de Conversion Optimizer geïntroduceerd als hulpprogramma dat uw conversiegegevens analyseert en uw biedingen vervolgens automatisch aanpast voor elke veiling om het ROI van uw campagne te verbeteren. In de afgelopen jaren hebben we positieve feedback ontvangen van verschillende adverteerders, die aangaven dat hun ROI was verbeterd nadat ze de Conversion Optimizer hadden geïmplementeerd. Een analyse van adverteerders die het hulpprogramma gebruiken, toont aan dat het aantal conversies gemiddeld met 21 procent toeneemt en dat de CPA gemiddeld met 14 afneemt.*

Onze nieuwste update voor de Conversion Optimizer is doorgevoerd als reactie op uw feedback. Hoewel het hulpprogramma vanaf het begin al vereist dat er een maximum CPC-bod wordt ingesteld, hebben velen van u laten weten dat u eigenlijk meer gewend bent aan denken in termen van een gemiddelde of doel-CPA wanneer het aankomt op het beheren van online advertenties. We hopen dat de Conversion Optimizer met de extra optie voor doel-CPA-biedingen een nog eenvoudiger hulpprogramma wordt voor het verbeteren van uw ROI.

Als u gewoon maximum CPA-biedingen wilt blijven gebruiken voor uw Conversion Optimizer-campagnes, hoeft u geen wijzigingen in uw campagnes aan te brengen. Als u echter gebruik wilt gaan maken van doel-CPA, is deze optie nu beschikbaar.

U kunt doel-CPA-biedingen inschakelen door naar het tabblad 'Instellingen' in uw account te gaan, 'Richten op conversies' te selecteren en op 'Geavanceerde opties' te klikken. Houd er rekening mee dat de Conversion Optimizer alleen beschikbaar is voor campagnes waarvoor het bijhouden van conversies is geïmplementeerd en die ten minste vijftien conversies hebben ontvangen in de afgelopen dertig dagen.



We raden adverteerders die zijn gericht op ROI maar de Conversion Optimizer nog niet hebben geïmplementeerd aan om het hulpprogramma te proberen. Voor succesverhalen en meer informatie over hoe de Conversion Optimizer werkt, klikt u hier.

*Voor deze analyse worden de prestaties van Conversion Optimizer-campagnes in de loop van het jaar vergeleken met een controleset van campagnes. De analyse geeft de gemiddelde impact van de Conversion Optimizer aan. De werkelijke invloed varieert per campagne.