Nog een paar weken en dan is het paasvakantie. Dit is meestal een hele drukke tijd voor veel bedrijven, zoals luchtvaartmaatschappijen, hotels, restaurants, bars, chocolaterieën, autoverhuurbedrijven, enzovoort.

Naarmate Pasen dichterbij komt, neemt het aantal zoekopdrachten op zoekwoorden als 'Pasen', 'vakantie Pasen' of 'Paaseieren' aanzienlijk toe. Hieruit blijkt dat potentiële klanten graag meer informatie willen over deze naderende feestdagen.

Bereid uw AdWords-campagnes voor!

- Maak een specifieke campagne voor Pasen. Zo heeft u meer controle over uw dagbudget en de maximum kosten per klik.

- Plan uw budget. De seizoensgebonden toename van het verkeer kan tot gevolg hebben dat uw dagbudget sneller dan normaal is verbruikt. Bekijk het aanbevolen dagbudget voor maximale weergave van uw advertenties.

- Verdeel uw campagnes onder in verschillende advertentiegroepen op basis van de actieve promoties. Als uw bedrijf bijvoorbeeld accommodaties beheert, zou u afzonderlijke advertentiegroepen kunnen maken voor 'hotels', 'appartementen' en 'vakantiehuisjes'.

- Zorg ervoor dat elke advertentie gekoppeld is aan het meest toepasselijke gedeelte van uw website. Als u bijvoorbeeld chocoladeproducten verkoopt en een advertentie heeft gemaakt over paaseieren, zorgt u ervoor dat de advertentie potentiële klanten rechtstreeks doorverwijst naar de pagina over paaseieren. Hoe sneller potentiële klanten vinden wat ze zoeken, des te groter is de kans dat ze een aankoop doen.

- Potentiële klanten zijn op zoek naar speciale acties en kortingen. Vergeet niet in uw advertentie speciaal de aandacht daarop te vestigen.

- Gebruik bij het kiezen van uw zoekwoorden Google Insights for Search om na te gaan waarnaar potentiële klanten op zoek zijn.

- Gebruik uitsluitingszoekwoorden. Als u wilt voorkomen dat uw advertenties worden weergegeven voor zoekopdrachten die irrelevant zijn voor uw product of service, kunt u uitsluitingszoekwoorden als 'gratis' of 'proefmonster' gebruiken.

- Geef uw advertenties weer in het inhoudsnetwerk. Maak hiervoor een campagne die specifiek is afgestemd op het inhoudsnetwerk.

Vrolijk Pasen!