Uiteraard worden uw AdWords-advertenties weergegeven op desktop- en laptopcomputers. Maar wist u dat u ook mobiele apparaten met een volledige internetbrowser kunt targeten? Bij Google hebben we deze smartphones ingedeeld in de categorieƫn Android, iPhone en Palm WebOS.

In het afgelopen jaar hebben we het aantal winkelgerelateerde zoekopdrachten vanaf smartphones gestaag zien toenemen. iPhone-gebruikers voeren tot 50 keer meer zoekopdrachten uit op hun smartphones dan gebruikers van gewone mobiele apparaten.

Daarom kondigen we met enige trots een nieuw AdWords-rapport aan. Hiermee kunt u het aantal klikken en vertoningen, de CTR en andere prestatiestatistieken voor desktopcomputers vergelijken met die voor geavanceerde mobiele apparatuur.

U kunt de statistieken voor apparaten weergeven in de rapporten van campagnes, advertentiegroepen en advertenties. U selecteert gewoon het menu 'Apparaat' onder het menu 'Segmenteren'.














Let op: deze gegevens gaan slechts terug tot 3 juni 2009.










Profiteer van de gegevens. Onthoud dat u aparte campagnes en advertentiegroepen kunt maken voor advertenties op mobiele apparaten. Zo kunt u advertenties, zoekwoorden en biedingen makkelijker aanpassen om de prestaties te optimaliseren.

Mike Schipper, Product Marketing Manager voor mobiele advertenties