Onlangs heeft Bovag de website www.blijdatikmotorrij.nl gelanceerd. De site is in het leven geroepen om motorbezitters en -liefhebbers aan te sporen om weer vaker op de motor te stappen. Met de motor kan men bijvoorbeeld files ontwijken, parkeerproblemen voorkomen, of gewoon lekker in de buitenlucht van de vrijheid genieten!

Om de site onder de aandacht te brengen, heeft Bovag besloten om Google AdWords in te zetten, met als doelstelling meer bezoekers te genereren en aanmeldingen op de nieuwsbrief te realiseren. Zij schakelden daarbij de hulp in van twee bureaus: M2Media en Traffic Builders. De bureaus realiseerden zich dat de gewenste doelgroep groot en wijdverspreid is, maar tegelijkertijd ook moeilijk te bereiken. Na overleg met Google bleken het Google inhoudsnetwerk en YouTube (in combinatie met Google Zoeken) uitermate geschikte media om de doelgroep te benaderen.

De combinatie van verschillende targetingmogelijkheden (context- en positiegericht), advertentieformaten (beeld-, in-video-, en tekstadvertenties), het grote aanbod sites in het inhoudsnetwerk, en het branding effect van YouTube, bleken een optimale mix en pakten geweldig uit voor Blij Dat Ik Motor Rij. Bekijk dit YouTube filmpje om meer te weten te komen over dit succes!

Overtuigd van deze cross-mediale aanpak? Bezoek deze site voor meer informatie over adverteren op YouTube met bijvoorbeeld in-video advertenties. Om meer te weten te komen over het inhoudsnetwerk en welke advertentieformaten en targetingopties ondersteund worden, leest u ons handige overzicht.

Gepost door Hans, Inside AdWords Team