U heeft vast onze blogpost AdWords en de feestdagen gelezen over hoe u uw AdWords-advertenties in de kerststemming kunt brengen. In deze post hebben we ook verwezen naar de opname van onze 'Sinterklaas en Kerst webinar'. Wij hebben veel positieve feedback van adverteerders ontvangen over deze webinar en daarom willen wij deze nog een keer onder uw aandacht brengen!

Wat leer ik in de webinar?
De webinar helpt u bij het maximaliseren van het feestdagen-verkeer door het meeste uit uw AdWords campagnes te halen. U kunt deze volgen op onze webinar kalender door bij 'AdWords webinars die u onafhankelijk kunt volgen' op het onderwerp en vervolgens op 'Bekijk nu' te klikken.

Hieronder ook onze tijdslijn om u te helpen bij uw planning:

Begin november
1. Bereid de seizoensgebonden zoekwoorden en advertentieteksten voor uw zoekcampagnes voor, samen met strategische uitsluitingszoekwoorden. Zorg dat al uw producten onder de campagne vallen om zo een maximale hoeveelheid verkeer te genereren en bepaal uw ROI-statistieken, zoals de gewenste conversiekosten. Voeg aansporende zinnen/woorden en reclameteksten toe, zoals korting, aanbieding en gratis producten/verzending. Nadat u de voorbereiding heeft gedaan, wordt het tijd om uw zoekcampagnes voor de kerst te activeren aangezien consumenten vanaf nu steeds actiever gaan zoeken om kerstinkopen te doen. U dient uw advertentieteksten en zoekwoorden ook alvast te testen in de aanloop naar de kerst.

2. Plan vooruit en wijs voldoende budget toe om te profiteren van de plotselinge toename in het verkeer. Wees ook voorbereid op het verhogen van uw maximale CPC's in deze periode van hogere veilingintensiteit.

Eind november/begin december
Zorg dat u in december bent voorbereid op wat internationaal bekend staat als Cyber Monday of Mega Monday, gewoonlijk de tweede maandag in december. In 2008 was dit de drukste dag voor online winkels en deze piek loopt van eind november tot de tweede week van december.

Half december
Naarmate Kerstmis nadert, past u uw advertentieteksten aan om reclame te maken voor korte leveringstermijnen en garanties (zoals 'Geen verzendkosten' of 'Volgende dag bezorgd') en een eventuele seizoensuitverkoop of aanbiedingen.

Tijdens en na de kerst
Zorg dat uw campagnes actief blijven tijdens en vlak na de kerst aangezien vorig jaar tweede kerstdag de drukste dag was online. Nadat uw laatste leverdatum is verstreken, kunt u zich gaan richten op de uitverkoop na de kerst, aangezien de uitverkoop op veel websites al op kerstavond begint en het verkeer in deze periode constant is.

Januari
Wees voorbereid om te profiteren van de enorme verkeerspiek vanwege de januari-uitverkoop.


Gepost door Kenny, Inside AdWords Team