We hebben in juli de Amerikaanse bètatest aangekondigd voor het tabblad 'Mogelijkheden'. Dit tabblad is een nieuw gedeelte in uw AdWords-account dat is ontwikkeld om u te helpen bij het vinden van meer rendabel verkeer voor uw zoekcampagnes. Aangezien we de bètaversie nu vrijgeven aan een groter publiek, willen we graag antwoord geven op een aantal vragen die ons tijdens de aanvankelijke test zijn gesteld:

Wanneer moet ik het tabblad 'Mogelijkheden' gebruiken?
U kunt het tabblad 'Mogelijkheden' zien als uw startpagina voor accountoptimalisatie. U kunt het tabblad gebruiken voor een snel overzicht van de aangepaste zoekwoordsuggesties en budgetsuggesties van Google voor uw campagnes en advertentiegroepen. Vervolgens vergelijkt u de relatieve invloed van deze suggesties voordat u wijzigingen aanbrengt. Als u uw zoekwoorddekking voor een specifiek product wilt verbeteren of uw advertenties vaker wilt laten weergeven voor uw bestaande zoekwoorden, is het tabblad 'Mogelijkheden' een goed uitgangspunt.

We werken onze lijst met suggesties regelmatig bij. Ook wanneer u het tabblad 'Mogelijkheden' eerder heeft bezocht, is het verstandig elke paar weken even terug te komen. U kunt dan nagaan of er zoekwoord- of budgetsuggesties zijn gewijzigd.

Waar is het AdWords-tabblad 'Hulpprogramma's' gebleven?
Tijdens onze bètatest voor het tabblad 'Mogelijkheden' zijn er geen bestaande AdWords-hulpprogramma's verwijderd. De plaats in uw account waarop u ze kunt vinden, is echter wel gewijzigd. Als u deelneemt aan de bètatest voor het tabblad 'Mogelijkheden', wordt het tabblad 'Hulpprogramma's' niet meer weergegeven. U kunt AdWords-hulpprogramma's openen door op het tabblad 'Mogelijkheden' te klikken. Vervolgens bladert u omlaag in het menu aan de zijkant van de pagina. Onder de lijst met suggesties per campagne wordt een deelverzameling AdWords-hulpprogramma's weergegeven.

Als u een volledige lijst met beschikbare hulpprogramma's wilt bekijken, klikt u op de link 'Meer hulpprogramma's' onder aan de lijst.

Welke optimalisatiehulpprogramma's kan ik in de toekomst verwachten?
Deze eerste bètaversie van het tabblad 'Mogelijkheden' is slechts een uitgangspunt voor een uitgebreidere reeks optimalisatiehulpprogramma's die we in de toekomst willen aanbieden. In de komende maanden kunt u aanvullende wijzigingen van het tabblad verwachten. We willen u daarmee meer inzicht bieden in de verschillende zoekmarketingmogelijkheden. Verder willen we u meer gegevens bieden zodat u de effectiviteit van nieuwe suggesties beter kunt bepalen.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat het tabblad 'Mogelijkheden' van uw account een afzonderlijke bestemming is. U gaat naar dit tabblad als u nieuwe suggesties wilt voor het verbeteren van uw advertentiedekking voor relevante zoektermen, als u aanvullende klikken wilt genereren voor uw meest winstgevende campagnes of als u uw algemene ROI (rendement op investering) wilt verbeteren.

Het is onze bedoeling om de bètaversie voor het tabblad 'Mogelijkheden' in de komende weken vrij te geven aan alle adverteerders over de hele wereld. We blijven ondertussen werken aan verbeteringen van het tabblad.