Veel adverteerders gebruiken spreadsheets bij het beheren van hun AdWords-campagnes voor het stroomlijnen van taken zoals biedingen wijzigen, lijsten met zoekwoorden maken en bestemmings-URL's aanpassen. Daarom hebben we besloten een methode te ontwikkelen waarmee u spreadsheets rechtstreeks in uw account kunt gebruiken en vanaf vandaag is deze functie beschikbaar in de nieuwe AdWords-interface.

De modus voor spreadsheetbewerking is toegankelijk via het tabblad 'Zoekwoorden' in elke advertentiegroep. U vindt dit in het menu 'Meer acties'.













In het verleden heeft u uw zoekwoorden mogelijk rechtstreeks ingevoerd bij biedingen en bestemmings-URL's. Bij spreadsheetbewerking kunt u dezelfde taken nu uitvoeren vanuit een spreadsheetweergave. Zelfs als u een andere spreadsheettoepassing gebruikt, kunt u uw werk zeer gemakkelijk overzetten naar AdWords door dit rechtstreeks van het spreadsheet naar uw account te kopiëren en te plakken.

Net als in een spreadsheet kunt u formules gebruiken om uw zoekwoorden en biedingen te bewerken. Als u uw advertentie bijvoorbeeld op de eerste pagina wilt weergeven, maar uw bod lager is dan het bod voor de eerste pagina, kunt u een formule opstellen om dit aan te passen.



















In dit voorbeeld is de max. CPC ingesteld op 120% van het bod voor de eerste pagina (cel G2). Als u dit op alle zoekwoorden wilt toepassen, kunt u de formule eenvoudig kopiëren en plakken. Onthoud dat in AdWords alleen de waarden worden opgeslagen, niet de formules.