Als u onlangs een lokale bedrijfsadvertentie heeft gezien op Google Maps, heeft u wellicht gemerkt dat er iets is veranderd. Wanneer het informatievenster van de advertentie is geopend, zijn er vier nieuwe links onder aan het venster waarmee uw bedrijfsinformatie wordt verzonden naar het e-mailadres van een gebruiker; 'Routebeschrijving', 'Street View' (indien beschikbaar),'Opslaan in Mijn kaarten' en 'Verzenden'.

Wat voegt het nieuwe interactierapport toe?
We hebben deze interactieve links toegevoegd om Maps-gebruikers te helpen snel en gemakkelijk informatie over uw bedrijf te vinden en om u de mogelijkheid te geven deze potentiële klanten op de hoogte te stellen van aanvullende aspecten van uw bedrijf.

Wat kan ik vinden in het nieuwe interactierapport?
Het nieuwe interactierapport bevat onder meer de volgende informatie:
• Het aantal keren dat het informatievenster is geopend vanuit de kaart en linkerkant van het scherm;
• Het aantal klikken op elk van de links 'Routebeschrijving', 'Street View', 'Opslaan in Mijn kaarten' en 'Verzenden';
• Hoeveel klikken naar uw website afkomstig zijn van het informatievenster.
De gegevens in het rapport zijn bedoeld om u meer en duidelijker inzicht te geven in de ROI van uw advertenties en de mate waarin u de aandacht van gebruikers trekt.

Klikken naar de website van een bedrijf worden zoals gewoonlijk weergegeven in uw AdWords-account op de pagina's voor campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertentievarianten.

Hoe maak ik het rapport?
Voor meer informatie over het gebruik van het nieuwe interactierapport, klik hier. Wanneer u bij de stap ‘Geavanceerde instellingen’ bent en u heeft geklikt op ‘Kolommen toevoegen of verwijderen’, ziet u de nieuwe Interactie Kolommen aankruisvak onderaan het groene vak. Hier kunt u kiezen welke links u wilt traceren.








Tip: Raadpleeg het gedeelte over lokale bedrijfsadvertenties in het Helpcentrum van AdWords voor meer informatie over opties voor lokale advertenties.


Gepost door Austin Rachlin, Inside AdWords Team