Sinds we bijna zeven maanden geleden het Hulpprogramma voor het maken van weergaveadvertenties lanceerden, zijn we behoorlijk druk bezig geweest. We willen u graag een kort overzicht geven van wat we tot nu toe hebben bereikt. Verder geven we u een update van de meest recente functies en laten we u weten wat onze plannen verder zijn.

Onze voortgang tot nu toe
Wereldwijde beschikbaarheid: Onze sjablonen kunnen nu tekst ondersteunen voor bijna alle belangrijke talen die door AdWords worden ondersteund. Hierdoor hebben we het hulpprogramma wereldwijd kunnen lanceren in meer dan 40 talen en 100 landen. De grootste uitzondering hierop wordt gevormd door talen die van rechts naar links worden geschreven zoals het Hebreeuws en het Arabisch. Hiervoor bestaat in Flash 9 een technologische beperking. We verwachten dat deze beperking wordt opgeheven wanneer Flash 10 in de komende maanden een groter marktaandeel bereikt.
Sjablonen voor iedereen: We beschikken nu over meer dan 90 aanpasbare sjablonen. De sjablonen bevatten bijvoorbeeld ontwerpen voor verschillende seizoenen en feestdagen van over de hele wereld, ontwerpen voor specifieke bedrijfstakken zoals detailhandel en financiën en ontwerpen voor rich media en video. Verder heeft u de beschikking over multifunctionele sjablonen die u zelf volledig kunt aanpassen. Hiermee kunt u uw creativiteit de vrije loop laten. We hebben ook een aantal aanvullende sjablonen gemaakt waarvoor alleen tekst vereist is. Dit is een populaire optie, aangezien we weten dat veel adverteerders geen afbeeldingen hebben om in hun advertentie te verwerken.

De meest recente updates
Beschikbaarheid in de nieuwe AdWords-interface: Als u de nieuwe AdWords-interface gebruikt, wordt er nu een beduidend snellere en visueel prettige gebruikerservaring geboden met het Hulpprogramma voor het maken van weergaveadvertenties. Met de nieuwe interface wordt het ook eenvoudiger om het Hulpprogramma te openen. U klikt op het tabblad 'Advertenties' simpelweg op 'Hulpprogramma voor het maken van weergaveadvertenties'.
Uw lettertype kiezen: Aangezien de aanpassingsopties voor al onze sjablonen voortdurend worden uitgebreid, heeft u nu de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende lettertypen voor elke regel tekst. We selecteren automatisch een voor u geschikt lettertype op basis van de tekens die u typt, inclusief niet-Latijnse tekens. U kunt nu gemakkelijker advertenties maken die voldoen aan uw richtlijnen voor merkaanduidingen en die meer aandacht trekken.• Nieuwe sjablonen: Als u de galerij van het Hulpprogramma voor het maken van weergaveadvertenties in de laatste paar weken niet heeft bekeken, heeft u waarschijnlijk meer dan 40 van onze nieuwste sjablonen gemist. Met ingang van de meest recente release beschikken we nu over sjablonen voor Vaderdag, het zomerseizoen, nieuwe ontwerpen voor reizen, amusement, financiën en de detailhandel. Verder hebben we nu ook een aantal van de rich media-sjablonen geplaatst die we onlangs hebben aangekondigd.

















Binnenkort beschikbaar
Meer sjablonen: We werken aan de ontwikkeling van nog veel meer
aanpasbare sjablonen, van algemene, multifunctionele sjablonen tot sjablonen voor specifieke seizoenen en bedrijfstakken. In de komende maanden zullen we ook nieuwe, innovatieve sjablonen uitbrengen, zoals rich media-sjablonen en sjablonen die op video zijn gebaseerd.
Wijzigingen in videoadvertenties: De sjabloon voor afspeelbare videoadvertenties (die we onlangs hebben uitgebracht) wordt binnenkort de standaardinterface voor het maken van deze advertenties in AdWords. De bestaande interface wordt verwijderd. Deze kon worden geopend door te klikken op 'Videoadvertenties' als optie voor de advertentie-indeling. Alle gebruikers van afspeelbare videoadvertenties worden in de komende weken afzonderlijk op de hoogte gebracht van eventuele gevolgen van deze wijziging. Verder worden onze Helpcentrum-artikelen bijgewerkt met de wijzigingen in de rapportage voor deze advertenties. Zo wordt de afspeelfrequentie van videoadvertenties nu opgenomen in de statistiek 'Interactiepercentage'.

Als u aan de slag wilt met het Hulpprogramma voor het maken van weergaveadvertenties, kiest u dit als optie voor advertentie-indeling. Als u de nieuwe AdWords-interface gebruikt, moet u momenteel kiezen voor 'Vorige interface' in de rechterbovenhoek van uw account om toegang te krijgen tot dit hulpprogramma.

Tip: U kunt op onze weergaveadvertentie website praktische informatie vinden over het maken van weergaveadvertenties.


Gepost door Ryan, Inside AdWords Team