Aankomende wijziging in de formule voor topadvertentieposities
dinsdag 16 oktober 2007
Adverteerders richten zich vaak op de toppositie, omdat ze vinden dat hun advertenties het beste presteren als deze boven de Google-zoekresultaten worden weergegeven. Aangezien deze advertenties moeten voldoen aan een kwaliteitsdrempel voor de topposities of deze moeten overschrijden, ontvangen onze gebruikers vaak hoogwaardige advertentieresultaten terwijl adverteerders het gewenste verkeer ontvangen; iedereen profiteert dus hiervan.
De kwaliteitsscore is de belangrijkste factor bij het bepalen van welke advertenties op de topposities worden weergegeven. Dit betekent dat niemand ooit zijn weg naar de topposities kan kopen. We hebben echter gewerkt aan een verbetering voor de formule voor topadvertentieposities waarmee adverteerders binnenkort meer controle krijgen over het behalen van de topposities terwijl de kwaliteit van onze advertentieresultaten voor gebruikers wordt vergroot.
De essentiële wijziging in de formule is de manier waarop rekening wordt gehouden met de prijs. In de huidige formule wordt rekening gehouden met de kwaliteitsscore en de werkelijke kosten per klik (CPC) van een advertentie. In de verbeterde formule weegt de kwaliteitsscore nog steeds zwaar, maar in plaats van de werkelijke CPC wordt verder rekening gehouden met de maximum-CPC van een advertentie. Dit heeft de volgende reden: de werkelijke CPC wordt gedeeltelijk bepaald door het biedgedrag van de adverteerders die onder u worden weergegeven. Dit betekent dat de kans dat uw advertentie op een toppositie wordt weergegeven, kan worden beperkt door een factor die u niet kunt beïnvloeden. Door rekening te houden met de maximum-CPC van uw advertentie, een waarde die u zelf instelt, krijgt u meer controle over het behalen van de topposities voor advertenties.
Naast meer controle voor adverteerders vergroot de verbeterde formule de kwaliteit van onze topadvertenties voor gebruikers. De reden hiervoor is dat meer hoogwaardige advertenties in aanmerking komen voor de toppositie, zodat ons systeem kan kiezen uit een grotere hoeveelheid hoogwaardige advertenties om aan onze gebruikers te tonen.
De verbeterde formule wordt in de komende weken doorgevoerd. Raadpleeg de volgende veelgestelde vraag in het Helpcentrum van AdWords voor een volledige beschrijving van de wijziging in de formule voor topadvertentieposities. We raden u aan deze veelgestelde vraag volledig door te lezen, aangezien deze wijziging van invloed kan zijn op de prestaties van uw advertenties. In sommige gevallen worden bepaalde advertenties die eerder naast de zoekresultaten werden weergegeven, nu bijvoorbeeld op de topposities weergegeven, of andersom.
Zodra de verbeterde formule beschikbaar wordt, laten we u dit hier op de Inside AdWords-blog weten, dus blijf kijken.
Judy Nam - Inside AdWords team (bewerkt door Jan M. Veering)
De kwaliteitsscore is de belangrijkste factor bij het bepalen van welke advertenties op de topposities worden weergegeven. Dit betekent dat niemand ooit zijn weg naar de topposities kan kopen. We hebben echter gewerkt aan een verbetering voor de formule voor topadvertentieposities waarmee adverteerders binnenkort meer controle krijgen over het behalen van de topposities terwijl de kwaliteit van onze advertentieresultaten voor gebruikers wordt vergroot.
De essentiële wijziging in de formule is de manier waarop rekening wordt gehouden met de prijs. In de huidige formule wordt rekening gehouden met de kwaliteitsscore en de werkelijke kosten per klik (CPC) van een advertentie. In de verbeterde formule weegt de kwaliteitsscore nog steeds zwaar, maar in plaats van de werkelijke CPC wordt verder rekening gehouden met de maximum-CPC van een advertentie. Dit heeft de volgende reden: de werkelijke CPC wordt gedeeltelijk bepaald door het biedgedrag van de adverteerders die onder u worden weergegeven. Dit betekent dat de kans dat uw advertentie op een toppositie wordt weergegeven, kan worden beperkt door een factor die u niet kunt beïnvloeden. Door rekening te houden met de maximum-CPC van uw advertentie, een waarde die u zelf instelt, krijgt u meer controle over het behalen van de topposities voor advertenties.
Naast meer controle voor adverteerders vergroot de verbeterde formule de kwaliteit van onze topadvertenties voor gebruikers. De reden hiervoor is dat meer hoogwaardige advertenties in aanmerking komen voor de toppositie, zodat ons systeem kan kiezen uit een grotere hoeveelheid hoogwaardige advertenties om aan onze gebruikers te tonen.
De verbeterde formule wordt in de komende weken doorgevoerd. Raadpleeg de volgende veelgestelde vraag in het Helpcentrum van AdWords voor een volledige beschrijving van de wijziging in de formule voor topadvertentieposities. We raden u aan deze veelgestelde vraag volledig door te lezen, aangezien deze wijziging van invloed kan zijn op de prestaties van uw advertenties. In sommige gevallen worden bepaalde advertenties die eerder naast de zoekresultaten werden weergegeven, nu bijvoorbeeld op de topposities weergegeven, of andersom.
Zodra de verbeterde formule beschikbaar wordt, laten we u dit hier op de Inside AdWords-blog weten, dus blijf kijken.
Judy Nam - Inside AdWords team (bewerkt door Jan M. Veering)