Zes op de tien internetgebruikers in de VS beginnen te winkelen op het ene apparaat, maar gaan verder of voltooien hun aankoop op een ander apparaat.1 We willen adverteerders graag helpen deze klantpaden te meten die beginnen op het ene apparaat maar resulteren in een conversie op een ander apparaat. Daarom hebben we ruim drie jaar geleden conversies via verschillende apparaten uitgebracht. Op basis van dezelfde technologie introduceren we nu drie nieuwe rapporten in het gedeelte Toeschrijving van AdWords. Deze rapporten bieden meer insights in apparaatgebruik binnen het volledige conversiepad in het zoeknetwerk.

         Apparaten: Hier ziet u hoeveel activiteit via verschillende apparaten plaatsvindt in uw AdWords-account.
         Ondersteunende apparaten: Hier ziet u hoe vaak bepaalde apparaten conversies op andere apparaten ondersteunen. Op basis hiervan kunt u weloverwogen beslissingen nemen over bodaanpassingen voor apparaten.
         Apparaatpaden: Hier ziet u wat de beste conversiepaden zijn voor uw klanten die twee of meer apparaten gebruiken.




Adverteerders in veel verschillende branches over de hele wereld hebben het effect gezien van activiteit via verschillende apparaten op laatste-klik-conversies. U kunt deze nieuwe insights voor verschillende apparaten op twee manieren gebruiken:
         Selecteer een ander toeschrijvingsmodel dan alleen de laatste klik. U kunt een van zes verschillende toeschrijvingsmodellen selecteren voor elk van uw conversietypen: laatste klik, eerste klik, lineair, tijdsverval, positiegebaseerd of gegevensgestuurd. Deze toeschrijvingsmodellen zijn van toepassing op uw zoekadvertenties en houden rekening met gedrag op verschillende apparaten. Wanneer u een nieuw model kiest, wordt de toeschrijvingswaarde opnieuw verdeeld over het conversiepad en wijzigen uw conversiestatistieken vanaf dat moment. Bekijk onze recente handleiding met praktische tips voor meer informatie.
         Update uw bodaanpassingen voor apparaten. In het nieuwe rapport 'Ondersteunende apparaten' kunt u zien hoeveel conversies zijn ondersteund door klikken of vertoningen op andere apparaten. De statistiek 'Verhouding voor ondersteunende klik voor mobiel' toont hoeveel conversies zijn ondersteund door mobiele apparaten in vergelijking met het aantal uiteindelijke conversies op mobiele apparaten. Als 'Verhouding voor ondersteunende klik voor mobiel' voor een campagne bijvoorbeeld een waarde van 3,72 heeft, betekent dit dat voor elke uiteindelijke conversie op een mobiel apparaat 3,72 conversies op andere apparaten zijn ondersteund door mobiele apparaten. Op basis van deze informatie kunt u uw bodaanpassingen voor mobiel updaten.

De komende weken ziet u de nieuwe rapporten verschijnen bij Toeschrijving op het tabblad Hulpprogramma's. We hopen dat u met deze nieuwe rapporten en benchmarks op elk apparaat de momenten kunt meten die ertoe doen.

Joan Arensman, Product Manager
1 Google/Ipsos Connect, maart 2016, GPS Omnibus, n=2013 Amerikaanse online respondenten van 18+