Shoppen voor de feestdagen begint al vroeg en houdt pas op als deze voorbij zijn. Sinterklaas en Kerst zorgen elk jaar weer voor piekdagen, maar dankzij mobiele tools kunnen ook op al die andere dagen hoge verkoopcijfers worden gerealiseerd. Als verkoper wilt u uw budgetten en campagnes afstemmen op deze piekmomenten, maar ze ook optimaliseren om consumenten tijdens die gehele periode te kunnen aanspreken.
We lanceren een aantal functies waarmee u snel uw Shopping-campagnes kunt analyseren, met het oog op de komende feestdagen:
Bepaal welke productgroepen u als eerste wilt optimaliseren
  • Op een tabblad met productgroepen op campagne- en accountniveau kunt u eenvoudig prestaties vergelijken en gemakkelijk wijzigingen in alle productgroepen aanbrengen.
  • Productgroepfilters helpen u de productgroepen te selecteren die u wilt optimaliseren (bijvoorbeeld groepen met de gunstigste kosten per conversie) zonder dat u handmatig alle groepen in uw account moet doorlopen.
Meer inzicht voor betere biedingsbeslissingen
  • Er is nu een bodaanpassingssimulator voor mobiel beschikbaar op campagneniveau, waarmee u de kansen op de mobiele markt kunt beoordelen bij het wijzigen van de bodmodifier voor mobiel.
  • De bodsimulator is uitgebreid met conversieschattingen, die laten zien hoeveel conversies uw advertenties mogelijk hadden ontvangen bij een ander bod.
  • Het dialoogvenster met onderverdelingen is uitgebreid met prestatiegegevens, zoals klikken en kosten per conversie, zodat u uw productgroepen kunt ordenen op basis van prestatie.
We laten zien hoe deze functies u helpen tijd te besparen en de feestdagen wat minder hectisch maken. Stel, u verkoopt kleding en wilt een paar dagen voor een grote piek nog even uw campagnes nalopen om de best verkopende producten te optimaliseren.
In de eerste plaats zijn Shopping-gerelateerde mobiele zoekopdrachten met ruim 120% toegenomen in vergelijking met het voorgaande jaar en het lijkt erop dat dit tijdens de feestdagen niet minder zal worden.1  U heeft een vergelijkbare stijging waargenomen in uw mobiele verkeer. Met de bodaanpassingssimulator voor mobiel kunt u uw mobiele biedingen aanpassen op campagneniveau en bekijken hoe deze aanpassingen meer verkeer naar uw mobiele site kunnen genereren.
Bodaanpassingssimulator voor mobiel
U wilt dus graag weten hoe u uw productgroepen kunt optimaliseren. Op het tabblad met productgroepen op accountniveau zoekt u met de filters de productgroep met de hoogste conversies en de laagste kosten per conversie, in dit geval 'jackets'. Op basis van deze informatie besluit u de productgroep 'jackets' te optimaliseren.
Productgroepfilters op accountniveau
Lage kosten per conversie bij 'jackets' wil zeggen dat er mogelijkheden zijn de verkoopvolumes te vergroten. De conversieschattingen in de bodsimulator laten de mogelijke impact van uw bodwijzigingen op de productgroep zien, zodat u extra conversies kunt stimuleren en het bod kunt instellen op het gewenste conversieniveau voor 'jackets'.
Conversieschattingen in bodsimulator
Ten slotte ziet u in de websitegegevens dat enkele merken in de vroege verkoop al meer wordt verkocht. In de prestatiekolommen in het venster met de productgroeponderverdelingen ziet u welke jasmerken het beste verkopen in uw advertenties. Sorteer vervolgens op totale conversie of lage kosten per conversie voor een overzicht van de merken die afzonderlijke, hogere biedingen vereisen.
Prestatiekolommen in venster met productgroeponderverdelingen
Zo eenvoudig is het. Op deze manier kunt u snel en efficiƫnt uw campagnes optimaliseren tijdens de feestdagen. Bovendien houdt u meer tijd over om te genieten van de feestdagen en te ontspannen na al dat harde werk.
Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie over Shopping-campagnes en productgroepfilters, of bekijk ons AdWords Help Forum het [Alles over AdWords]-topic over Shopping-campagnes. Bekijk ook de andere manieren waarop u prestaties kunt analyseren en optimalisaties kunt schalen met het tabblad Dimensies en scripts.
Geplaatst door Dimitris Meretakis, Product Manager, Google Shopping
1. Wereldwijde Google-zoekgegevens Kw3 2014 - Kw3 2015, zoals gedefinieerd door zoekopdrachten die Shopping-advertenties triggeren