We zijn altijd op zoek naar manieren om kopers nuttige, relevante informatie te bieden terwijl ze browsen, vergelijken en onderzoek doen op Google. Tegelijkertijd willen we u helpen uw producten van andere te onderscheiden op Google.
Promotietekst, een optioneel bericht dat wordt toegevoegd aan uw advertentiegroepen in AdWords, was een van onze eerste manieren om u hiermee te helpen. Het is ons opgevallen dat promotieteksten vaak worden gebruikt om speciale aanbiedingen of gratis verzending onder de aandacht te brengen. Daarom introduceren we vandaag de nieuwe een nieuwe automatische extensie voor Shopping-advertenties (PLA's).
Automatische extensie voor Shopping-advertenties
Deze nieuwe extensie wordt naast uw Shopping-advertenties (PLA's) weergegeven zonder extra inspanning of kosten. Ze maken gebruik van bestaande gegevens die u heeft opgegeven in uw Merchant Center-instellingen en datafeed. Zo wordt informatie over gratis verzending en prijsverlagingen automatisch, consistent en duidelijk getoond aan kopers.

Beëindiging van promotieteksten

Uit de eerste resultaten is gebleken dat kopers de voorkeur geven aan deze nieuwe automatische extensie boven promotieteksten, en dat adverteerders ook hogere klikfrequenties krijgen. Daarom worden promotieteksten eind september 2015 beëindigd en zult u steeds vaker automatische extensies zien.
Als u gebruikmaakte van promotietekst, hoeft u verder geen actie te ondernemen. Uw advertenties blijven ongewijzigd door deze verandering en blijven zichtbaar voor kopers die iets op Google zoeken. In ons Helpcentrum vindt u ook meer informatie over automatische extensies.


Geplaatst door Tom Beyer, Product Manager, Google Shopping