Overal ter wereld heeft het toenemende gebruik van mobiele telefoons het gedrag en de verwachtingen van consumenten veranderd. We leven onze levens online, maken gebruik van het dichtstbijzijnde apparaat wanneer we iets willen weten, ergens heen willen gaan, iets willen doen of iets willen kopen. En we ondernemen snel actie: in de VS bezoekt bijvoorbeeld 50% van de consumenten die lokale zoekopdrachten uitvoeren op smartphones binnen één dag een winkel.1

Het is essentieel voor marketeers om deze complexe veranderingen in het gedrag van kopers te meten. Daarom gebruiken we nieuwe producttechnologieën om marketeers te helpen de kloof tussen de digitale en de fysieke wereld te overbruggen. Van alleen-bellen-campagnes tot conversies via verschillende apparaten tot winkelbezoeken kunnen marketeers overal ter wereld de volledige waarde van hun advertenties via nieuwe conversiepaden meten. En omdat mensen online en in fysieke winkels winkelen, maken toonaangevende bedrijven die alle kanalen gebruiken, zoals Macy’s, gebruik van een holistische marketingstrategie voor digitale en offline kanalen.

"Vroeger maakten we gebruik van twee afzonderlijke budgetten. We hebben slechts één marketingbudget. We bekijken wat de beste manier is om dat uit te geven; of dat nu digitaal of offline is, we richten ons op de manier waarop deze samen de meeste verkopen en de beste ervaring voor klanten opleveren."
- Serena Potter, Group Vice President van Digital Media Strategy bij Macy's

Sinds de eerste statistieken van winkelbezoeken in de VS, Canada en Australië hebben we adverteerders met fysieke winkels overal ter wereld en in vele bedrijfstakken geholpen om het effect van online advertenties op winkelbezoeken te meten. Ter herinnering: winkelbezoeken zijn schattingen op basis van verzamelde, anoniem gemaakte gegevens van een voorbeeldgroep met gebruikers die Locatiegeschiedenis hebben ingeschakeld. Deze gegevens worden vervolgens geëxtrapoleerd zodat ze een bredere groep vertegenwoordigen en alleen gerapporteerd als een strikt, zeer veilig vertrouwensniveau is bereikt. We hebben grote successen van klanten gezien en zijn begonnen met het meten van conversies van winkelbezoeken in andere landen, inclusief Groot-Brittannië, Italië, Duitsland en Nederland.

Rona Inc., een Canadese detailhandel in gereedschap, doe-het-zelfartikelen en tuinartikelen, meet nieuwe online-naar-offline aankooppaden met behulp van winkelbezoeken. Rona heeft meer dan 20 keer meer conversies gemeten toen ze winkelbezoeken als gevolg van hun zoekadvertenties meetelden en heeft onmiddellijk haar biedingen voor mobiele zoekwoorden met meer dan 400% verhoogd. Met deze update blijft Rona de online-naar-offline ervaring van klanten optimaliseren -- haar zoekadvertenties promoten tegenwoordig het ophalen van producten in een fysieke winkel en bieden via Google Maps een routebeschrijving naar de dichtstbijzijnde locatie.

Winkelbezoeken zijn beschikbaar onder de kolom 'Geschat totaal aantal conversies'. Voor meer informatie over de werking van dit product gaat u naar ons Helpcentrum, leest u ons SEL-artikel of bekijkt u deze Engelstalige video:
Om online advertenties te optimaliseren voor succes offline, hebben we ook de handleiding 'Werk aan de winkel' met manieren om meer winkelverkopen te genereren met AdWords, gemaakt. We willen graag meer adverteerders helpen met het meten van de momenten die ertoe doen.

Geplaatst door Surojit Chatterjee, Director Product Management voor mobiele zoekadvertenties
1 Meer informatie over lokaal zoekgedrag van consumenten, mei 2014