Manageraccounts van AdWords zijn ontworpen voor onze meest geavanceerde adverteerders en zijn een krachtige tool voor het controleren en beheren van meerdere accounts. We introduceren enkele interessante verbeteringen om u tijd te besparen en meer inzicht te verschaffen in de accountprestaties, waaronder campagnebeheer voor meerdere accounts, krachtige rapportagetools en verbeterde accountnavigatie.

Uw campagnes op schaal beheren

Het maken van rapporten en aanbrengen van snelle wijzigingen in campagnes voor meerdere accounts kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen. We hebben daarom de nieuwe weergave 'Campagnes' aan het dashboard van het manageraccount toegevoegd, zodat u via één weergave al uw campagnes op schaal kunt beheren en hierover kunt rapporteren.

De bekende acties op campagneniveau voor afzonderlijke accounts zijn nu beschikbaar op het niveau van het manageraccount. U kunt kolommen toevoegen, segmenten toepassen en filters instellen om de campagneprestaties van maximaal twintig geselecteerde accounts te rapporteren. U kunt ook actie ondernemen door snel de dagbudgetten te updaten en uw campagnes voor deze accounts in te schakelen of te onderbreken. U kunt ook rechtstreeks in uw manageraccount nieuwe campagnes voor afzonderlijke accounts maken.


Betere rapporten maken die meer inzicht geven

De gegevens in het dashboard van het manageraccount zijn nu net zo actueel als in de rest van AdWords. Dit betekent dat u niet meer naar de afzonderlijke accounts hoeft te navigeren voor de meest actuele rapportagestatistieken. U kunt nu een aangepaste periode selecteren die verder teruggaat dan de laatste 90 dagen, en deze vergelijken met elke andere gewenste periode. Zo worden de dashboardrapporten duidelijker. We hebben ook meer rapportagekolommen toegevoegd (waaronder conversies) en u beschikt over de mogelijkheid om rechtstreeks in het dashboard een diagram van de prestaties weer te geven.


We hebben geavanceerde segmentatie en filtertools toegevoegd waarmee u de accountgegevens op zinvollere manieren kunt verkennen. U kunt uw gegevens onderverdelen op basis van wat belangrijk voor uw bedrijf is, bijvoorbeeld het netwerk, kliktype of apparaat. Vervolgens kunt u filters toepassen om nieuwe mogelijkheden te identificeren of om de gegevens weer te geven waarin u geïnteresseerd bent.

Als u submanageraccounts gebruikt, is er ook een nieuw dropdown-menu beschikbaar waarmee u het dashboard zodanig kunt verfijnen dat alleen de prestatiegegevens voor rechtstreeks gekoppelde afzonderlijke en submanageraccounts, alle gekoppelde afzonderlijke en submanageraccounts of alle gekoppelde afzonderlijke accounts worden weergeven.


Sneller tussen accounts navigeren

Tot slot hebben we het gemakkelijker gemaakt om het account te zoeken dat u wilt weergeven. U kunt het manageraccount of het afzonderlijke account dat u wilt weergeven, nu zoeken of selecteren door het dropdown-menu boven aan uw AdWords-account uit te vouwen.


Ervaringen van klanten

Veel klanten plukken nu al de vruchten van deze verbeteringen in manageraccounts.



"Onze productlijn is onlangs uitgebreid, waardoor het aantal AdWords-accounts dat we beheren, enorm is toegenomen. De mogelijkheid om betekenisvolle trends in de campagneprestaties te identificeren en actie te ondernemen waar de impact het grootst is, en dat alles vanuit één weergave, bespaart ons echter niet alleen vier tot vijf uur per week, maar geeft ons ook vertrouwen in de gezondheid van onze accounts." -- Katherine Doty, Global Search Marketing Manager bij Rosetta Stone


"We hebben meer dan 90 afzonderlijke AdWords-accounts en moeten een goede naamgevingsprocedure voor de campagnes behouden om ze allemaal effectief te kunnen beheren. Dankzij de nieuwe campagneweergave in ons manageraccount kunnen we al onze campagnes nu beheren en optimaliseren vanuit één weergave. Dit bespaart ons talloze uren, aangezien we niet meer van het ene account naar het andere hoeven te klikken om ze stuk voor stuk te beheren." -- Jeremy Legrand, hoofd SEM bij Kaymu

Nieuwe verbeteringen, nieuwe naam

De namen 'Mijn Klantencentrum' en 'MCC' worden niet meer gebruikt om naar AdWords-manageraccounts te verwijzen. Dit doen we om de naamgevingsconventie te vereenvoudigen en in lijn te brengen met deze nieuwe verbeteringen. Gedurende het jaar zullen deze wijzigingen worden weerspiegeld in het Helpcentrum van AdWords en in onze toekomstige communicatie.

U kunt een rondleiding door AdWords volgen om de nieuwe verbeteringen te bekijken. Meer informatie over manageraccounts vindt u in het Helpcentrum van AdWords.



Geplaatst door Zak Stern, Product Manager, AdWords