In februari hebben we geüpgradede URL's aangekondigd: een snellere en eenvoudigere manier om uw URL's in AdWords te beheren. Met geüpgradede URL's kunt u uw bestemmingspagina en trackinggegevens afzonderlijk beheren met behulp van de nieuwe velden uiteindelijke URL en trackingsjabloon. Bekijk deze video voor meer informatie over de voordelen van geüpgradede URL's.

Vanaf 1 juli moeten alle adverteerders gebruikmaken van geüpgradede URL's in plaats van bestemmings-URL's. Als u uw URL's al heeft gewijzigd in geüpgradede URL's, bent u klaar en hoeft u geen verdere actie te ondernemen. Als u de upgrade nog niet heeft uitgevoerd, leest u verder voor meer informatie over wat er vanaf 1 juli 2015 met uw advertenties* en URL's gebeurt en wat uw upgradeopties zijn.

Wat er gebeurt vanaf 1 juli 2015

Vanaf 1 juli kunt u de volgende wijzigingen verwachten: 
  1. Bestemmings-URL's kunnen niet meer worden bewerkt of gemaakt. Eventuele nieuwe URL's moeten worden gemaakt met de nieuwe velden voor geüpgradede URL's.
  2. Bestemmings-URL's van advertentiegroepen in uw account die geen omleidingen tussen verschillende domeinen bevatten, worden automatisch naar het nieuwe veld voor uiteindelijke URL's verplaatst. In uw AdWords-account worden geen meldingen weergegeven met informatie over eventuele advertentiegroepen die niet zijn geüpgraded.  
  3. Advertenties met bestemmings-URL's die niet zijn gewijzigd in geüpgradede URL's, worden over enkele maanden niet meer weergegeven. We laten u 30 dagen van tevoren via e-mail en door middel van een melding in uw account weten dat uw advertenties niet meer worden weergegeven.

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen over de upgrade.

V: Moet ik ook upgraden als ik geen gebruik maak van URL-tracking of alleen van autotagging?
A: Nee, u kunt wachten tot vanaf 1 juli de automatische upgrade plaatsvindt. Ons systeem verplaatst uw bestemmings-URL's automatisch naar de nieuwe velden voor uiteindelijke URL's en uw rapportagekolommen worden geüpdatet met deze wijzigingen. Tijdens de automatische upgrade worden de statistieken voor uw advertentieprestaties niet opnieuw ingesteld. Uw advertenties hoeven bovendien niet nogmaals aan het beleid te worden getoetst.

V: Welke typen URL's worden niet automatisch geüpgraded en worden uiteindelijk niet meer weergegeven?
A: Het betreft onder meer URL's die het volgende bevatten: omleidingen tussen verschillende domeinen, de ValueTrack-parameter '{copy}', tracking-parameters tussen '{}' die geen AdWords ValueTrack-parameters zijn of een domein dat afwijkt van het domein in de zichtbare URL van uw advertentie. Deze URL's moet u vóór 1 juli handmatig upgraden.

V: Hoe upgrade ik URL's voor verschillende domeinen?
A: Gebruik voor deze URL's de basismethode of de geavanceerde methode (raadpleeg hierbij onze upgradehandleiding) en zorg ervoor dat u zowel onderbroken als actieve URL's upgradet. Neem eventueel contact op met de leverancier van de door u gebruikte tool als u hulp nodig heeft.

V: Worden mijn advertentiestatistieken tijdens de upgrade opnieuw ingesteld?
A: Als u uw advertentiestatistieken wilt bewaren, gebruikt u de geautomatiseerde of de basismethode voor upgraden of wacht u tot ons systeem uw URL's automatisch upgradet. Uw prestatiestatistieken blijven behouden en uw advertenties hoeven niet opnieuw aan het beleid te worden getoetst.
Als u het geen bezwaar vindt dat uw advertentiestatistieken opnieuw worden ingesteld en u volledig wilt profiteren van de voordelen van geüpgradede URL's, kunt u kiezen voor de geavanceerde upgrademethode. U kunt dan gebruikmaken van de nieuwe trackingsjablonen en van de ValueTrack-parameters. Uw advertentiestatistieken worden niet opnieuw ingesteld door eventuele wijzigingen die plaatsvinden na deze upgrade.
Via uw AdWords-rapporten heeft u nog gewoon toegang tot de historische prestatiegegevens voor uw verwijderde advertenties.

V: Ik maak in mijn URL's gebruik van dynamische tracking. Wat moet ik doen?
A: U moet uw URL's vóór 1 juli handmatig upgraden met behulp van de basisupgrademethode. Meer informatie
Raadpleeg voor meer informatie de veelgestelde vragen over onze upgradehandleiding.

Heeft u hulp nodig met de upgrade?

We weten dat deze upgrade enkele handelingen van u vereist. Uiteraard willen we u hier graag mee helpen. Hieronder vindt u enkele bronnen waarmee u de meest geschikte upgradeoptie kunt kiezen en die u door de upgradeprocedure leiden.

        Upgradehandleiding: meer informatie over hoe u uw URL's kunt upgraden vindt u op https://g.co/ads/upgradedurls.
        AdWords Editor 11.1: gebruik Editor om uw URL's te upgraden.
        HOA: bekijk stapsgewijze instructies om uw URL's te upgraden met behulp van bulksheets.
        URL-maker: maak URL's met behulp van de nieuwe indeling voor geüpgradede URL's.
        URL-tester: test uw bestemmingspagina's en trackingsjablonen.

We hopen dat u ook in de toekomst succes blijft boeken met AdWords . Als u hulp nodig heeft met de upgrade, kunt u altijd contactmet ons opnemen of uw vraag stellen op het AdWords Helpforum. 

Geplaatst door: Leo Sei, productmanager bij Google AdWords
*Als we het hier over 'advertenties' hebben, bedoelen we ook URL's die worden gebruikt in zoekwoorden, sitelinks, automatische targeting en andere targetingopties die beschikbaar zijn voor het zoeknetwerk, het Display Netwerk en Shopping.

**Bestemmings-URL's die gebruikmaken van omleidingen tussen verschillende domeinen (wat betekent dat uw URL's worden omgeleid naar een andere site dan uw domein), komen niet in aanmerking voor de automatische upgrade. U moet uw URL's handmatig upgraden met behulp van de upgradehandleiding.