De mogelijkheid om een bedrijf te bellen, is vaak doorslaggevend wanneer potentiële klanten een aankoop willen voltooien. 61 procent van de mobiele gebruikers zegt dat het extreem belangrijk is dat ze een bedrijf kunnen bellen tijdens de aankoopfase van het winkelproces.1 Het is essentieel om deze telefoonoproepen naar uw bedrijf te meten om inzicht te krijgen in de volledige waarde van Google-zoekadvertenties en om onderbouwde beslissingen te kunnen nemen waarmee u nieuwe klanten kunt werven. Daarom zijn we blij de lancering van Google-doorschakelnummers te kunnen aankondigen in België, Ierland, Italië, Polen en Zwitserland. We zullen blijven investeren in Google-doorschakelnummers en zullen uitbreiden naar meerdere landen gedurende het hele jaar - houd deze blog goed in de gaten voor aankondigingen over dit onderwerp!
Een belknop in een zoekadvertentie op een mobiel apparaat
Maak kennis met doorschakelnummers van Google
Doorschakelnummers van Google zijn een belangrijke stap richting het meten van de telefoonoproepen die u ontvangt via zoekadvertenties op Google. Wanneer u doorschakelnummers van Google gebruikt voor uw oproepextensies en alleen bellen-advertenties, wijzen we dynamisch een Google-telefoonnummer aan uw advertentie toe. Wanneer een klant dat nummer belt, meet AdWords het gesprek zodat u informatie krijgt over het netnummer van de beller, de duur van het gesprek en of de oproep is beantwoord.
 
Klikken op uw website die tot oproepen leiden
Hoewel oproepextensies en alleen bellen-advertenties erg effectief zijn, zijn er ook veel klanten die uw bedrijf bellen nadat ze op een Google-advertentie hebben geklikt en op uw website meer informatie hebben bekeken over de producten en services die u aanbiedt. Oproepconversies via de website is een handige tool die automatisch een Google-doorschakelnummer op uw website invoegt om de oproepen te identificeren en te meten die plaatsvinden na een klik op uw Google-advertentie. Wanneer iemand op het telefoonnummer op uw website klikt of het rechtstreeks belt, kunt u de oproep en oproepwaarde toeschrijven aan het zoekwoord en de advertentie die u deze klant hebben doorgestuurd.
Oproepwaarde maximaliseren
Naast het meten van oproepconversies kunt u met Google-doorschakelnummers ook een conversiewaarde toewijzen. Zo kan een bedrijf ervoor kiezen een opbrengstwaarde toe te schrijven aan oproepen die langer dan vijf minuten duren. Wanneer u deze oproepen meet, kunt u uw zoekwoordbiedingen automatisch optimaliseren om meer waardevolle oproepen te genereren. U kunt dit doen op basis van doel-ROAS. Deze flexibele biedstrategie houdt rekening met signalen zoals apparaat, locatie en tijdstip van de dag om op het moment van de veiling bodaanpassingen te doen die de oproepconversiewaarde maximaliseren en tegelijkertijd zorgen dat u uw bedrijfsdoelen bereikt.
Meer informatie

Dankzij de lancering van Google-doorschakelnummers kunt u nu oproepstatistieken en -conversies rapporteren, oproepconversies via de website meten en uw biedingen maximaliseren om meer waardevolle telefoonoproepen te genereren. Meer informatie over elk van deze producten vindt u in het Helpcentrum van AdWords. Oproepextensies met Google-doorschakelnummers zijn alleen beschikbaar voor nummers in Australië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden.



Gepost door Amit Agarwal, Product Manager, AdWords
1Think with Google, 'The Role of Click to Call in the Path to Purchase', september 2013