De komende drie weken lanceren we drie nieuwe functies die het voor adverteerders die met meerdere kanalen werken, makkelijker maken hun rapporten te beheren en insights te verkrijgen die het meest relevant voor hen zijn.

Voor adverteerders met meerdere campagnetypen en advertentiedoelen kan rapportage een vervelende en tijdrovende klus zijn. Als u bijvoorbeeld rapporten wilt maken over specifieke doelen voor uw campagnes in het Zoek-, Display- of Shopping-netwerk, moet u gegevens filteren voor uw campagnetype en de kolommen meerdere keren aanpassen om de informatie weer te geven die u nodig heeft.

Met deze drie nieuwe rapportfuncties kunt u eenvoudig:

       Uw account filteren op campagnetype
       Meer relevante kolommen sneller zien
       Kolomsets toepassen op basis van uw advertentiedoelen

Eenvoudig uw account filteren op campagnetype

Met de nieuwe campagnetypeselector kunt u uw account snel filteren op campagnetype, zodat u resultaten kunt weergeven voor alleen uw campagne in het Zoek-, Display of Shopping-netwerk. Als u bijvoorbeeld een rapport maakt over de prestaties in het Display Netwerk, kunt u met één eenvoudige stap snel alle advertentiegroepen in uw campagnes in het Display Netwerk weergeven.
 

Eenvoudig filteren voor de campagnetypen die uw wilt bekijken

Meer relevante kolommen weergeven op basis van het campagnetype

Krijgt u er genoeg van om steeds te moeten schakelen tussen kolommen als u van een rapport over campagnes in het Zoeknetwerk overschakelt op een rapport over campagnes in het Display Netwerk? Nu worden de als laatste weergegeven kolommen, die tot nog toe alleen per tabblad werden opgeslagen, zoals campagne, advertentie of zoekwoorden, zowel per tabblad als per campagnetype opgeslagen.
 
Stel dat u op het tabblad Advertentiegroepen kijkt naar de kolommen 'Klikken' en 'Gem. CPC' voor een campagne in het Zoeknetwerk. Vervolgens kijkt u naar de advertentiegroepen in een campagne in het Display Netwerk en past u uw kolommen aan om 'Vertoningen' en 'Gem. CPM' te bekijken. Wanneer u nu kijkt op het tabblad 'Advertentiegroepen' voor campagnes in het Zoeknetwerk, ziet u kolommen voor 'Klikken' en 'Gem. CPC'.  Maar wanneer u overschakelt naar campagnes in het Display Netwerk, ziet u 'Vertoningen' en 'Gem. CPM'. Op die manier kunt u sneller meer relevante kolommen zien voor het gewenste campagnetype.

Snel kolomsets toepassen op basis van uw advertentiedoelen
 
U kunt sneller en eenvoudiger gegevens voor specifieke advertentiedoelen weergeven dankzij de introductie van vooraf gedefinieerde kolomsets. Met deze kolomsets kunt u snel rapportkolommen laden die zijn afgestemd op verschillende advertentiedoelen. U heeft misschien meerdere campagnes in het Display Netwerk, waarvan sommige zijn gericht op branding en andere op prestatiedoelen. Met vooraf gedefinieerde kolomsets kunt u eenvoudig schakelen tussen rapportweergaven en kolommen weergeven die specifiek zijn voor elk van deze advertentiedoelen. En u kunt altijd terugkeren naar uw laatste kolomselectie door Aangepast te kiezen in het dropdown-menu 'Kolommen'.

Met vooraf gedefinieerde kolomsets kunt u eenvoudiger insights verkrijgen voor branding- of conversiedoelen

Volgende stappen

Deze rapportageverbeteringen worden de komende paar weken geïntroduceerd voor adverteerders met meer dan één campagnetype in hun account. Meer informatie over hoe u deze functies kunt gebruiken in uw dagelijkse rapporten vindt u in ons Helpcentrum.

Geplaatst door Pallavi Naresh, Product Manager, AdWords