Target smartphones met alleen bellen-campagnes

Mensen zijn tegenwoordig continu online en nadat ze uw advertentie hebben gezien, communiceren ze op nieuwe manieren met uw bedrijf.  Steeds vaker zoeken consumenten onderweg op hun smartphone naar producten en services, waarna ze het betreffende bedrijf onmiddellijk bellen. Het is zelfs zo dat 70% van de mensen die op hun mobiel een zoekopdracht uitvoert, een bedrijf rechtstreeks vanuit de zoekresultaten belt.

Vandaag introduceren we alleen bellen-campagnes, een nieuw type campagne waarmee bedrijven gemakkelijk potentiële klanten kunnen bereiken doordat hun telefoonnummer, hun bedrijfsinformatie en een belknop prominent in de zoekresultaten worden weergegeven.

Speciaal voor bedrijven voor wie telefoontjes belangrijker zijn dan klikken

Alleen bellen-campagnes hebben een uniek ontwerp en worden alleen weergegeven op mobiele apparaten waarmee gebeld kan worden. Dit betekent dat elke klik waarvoor u betaalt, een telefoontje naar uw bedrijf kan worden.

Alleen bieden voor telefoontjes

Aangezien elke klik een telefoongesprek kan worden, kunt u een biedstrategie ontwerpen die specifiek is gebaseerd op uw CPA- of ROAS-doel voor telefoongesprekken. Zo kunt u het meeste halen uit elk telefoontje dat uw bedrijf ontvangt.

"Onze klanten bellen ons steeds vaker voor een verzekeringsofferte vanaf hun mobiele telefoon. Het grote voordeel van alleen bellen-advertenties is dat we hierdoor kunnen bieden op basis van de waarde van een telefoongesprek, zodat we de specifieke ROI-doelen kunnen halen die we hebben gesteld voor telefonische verkopen."
 
Jason Johnson
Directeur Marketing, Clearlink Insurance

Maak advertenties die zijn gericht op één call-to-action: telefoongesprekken

Stem uw advertenties af op telefoongesprekken met uitingen als 'spreek vandaag nog met een van onze specialisten' of 'bel om een afspraak te maken' om mensen te laten weten dat ze uw bedrijf gemakkelijk kunnen bereiken zonder dat ze uw site hoeven te bezoeken.

Bij BizLab, een Amerikaanse leverancier op het gebied van telecom, vinden de meeste conversies telefonisch en dus offline plaats. "Dankzij de nieuwe alleen bellen-advertenties hebben we meer leads en betere conversieratio's omdat we mobiele telefoons targeten met advertenties zoals 'bel nu', die er simpelweg op gericht zijn om telefoongesprekken te genereren."
 
Catherine Wilson
Senior PPC Analyst, BizLab

Een grote internetprovider gebruikt alleen bellen-advertenties om klanten snel en gemakkelijk in contact te brengen met hun verkoopteam. "Een telefoontje is de enige call-to-action, waardoor de mobiele winkelervaring is verbeterd. Onze website hoeft namelijk niet meer te worden bezocht, zodat het winkelproces sneller verloopt. Met deze advertenties beschikken consumenten snel over het gewenste product doordat ze rechtstreeks met ons salescenter kunnen bellen. De betere ervaring voor klanten gaat gepaard aan een toename van het aantal telefoongesprekken en meer verkopen, een win-winsituatie dus voor zowel consumenten als adverteerders."

Josh Leibner
Directeur Betaalde zoekresultaten bij Red Ventures, marketingpartner van grote bedrijven


Meer informatie
Als u momenteel de instelling voor oproepextensies gebruikt om alleen bellen-advertenties te maken, vindt u meer informatie over hoe u kunt upgraden naar alleen bellen-campagnes in het Helpcentrum van AdWords. U kunt altijd terecht op het AdWords HelpForum als u vragen heeft!

Gepost door Amit Agarwal, Product Manager, AdWords