URL-beheer is eenvoudiger geworden

Nu mensen tegenwoordig doorlopend online zijn op verschillende apparaten, onderhouden ze zich op meer manieren met uw bedrijf. Dit betekent dat u meer gegevens en statistieken kunt gebruiken om uw advertentieprestaties te beheren.  Daarom introduceren we geüpgradede URL's, om u een manier te bieden waarop belangrijke informatie over elke klik op uw AdWords-advertenties gemakkelijker en sneller kan worden bijgehouden en beheerd*. 

Geüpgradede URL's hebben diverse voordelen voor adverteerders, waaronder:
●       Minder benodigde tijd voor het beheren van trackingupdates voor URL's.
●       Verminderde crawl- en laadtijd op uw website.
●       Nieuwe ValueTrack-parameters die u meer inzichten bieden over uw advertenties. Meer informatie.

Johannes Lipka, manager Producten en oplossingen bij eProfessional GmbH: "Geüpgradede URL's zijn een van de meest tijdbesparende tools die we in AdWords gebruiken. We kunnen hiermee op één plek de aangepaste trackingparameters wijzigen voor een hele groep URL's tegelijk, zonder dat onze advertentiestatistieken weer op nul worden ingesteld. We zijn van plan onze klantaccounts zo snel mogelijk te migreren naar geüpgradede URL's."

Bestemmings-URL's zoals ze nu zijn

Als u op dit moment URL's bijhoudt, ziet u dat bestemmings-URL's uit twee componenten bestaan:
  1. Bestemmingspagina-URL Dit is de URL die klanten in hun browser zien wanneer ze uw bestemmingspagina bereiken nadat ze op uw advertentie hebben geklikt.
  2. Tracking Dit gedeelte omvat informatie zoals omleidingen naar trackingservices van derden, ValueTrack-parameters of aangepaste advertentie-ID's.

In het onderstaande voorbeeld is het blauwe gedeelte de bestemmingspagina en het groene gedeelte is de trackinginformatie.

www.example.com?creative=12345

Met bestemmings-URL's moet u de volledige bestemmings-URL bijwerken wanneer u uw tracking wilt aanpassen. Uw volledige bestemmings-URL moet daarna opnieuw worden beoordeeld en de weergave van uw advertenties wordt opgeschort terwijl uw URL opnieuw wordt beoordeeld. Dit kost u tijd en potentiële nieuwe klanten.



Wat er verandert met geüpgradede URL's

Met geüpgradede URL's kunt u het bestemmingspagina-gedeelte van uw URL en uw trackinginformatie afzonderlijk opgeven in AdWords. Nu kunt u uw trackinginformatie updaten op account-, campagne- of advertentiegroepniveau zonder uw advertentiestatistieken opnieuw in te stellen.

Laten we eens kijken hoe de bovenstaande URL kan worden samengesteld met de nieuwe velden voor geüpgradede URL's.

'Uiteindelijke URL' is waar u de bestemmingspagina-URL van uw website opgeeft.

De bestemmingspagina 'www.example.com' wordt nu opgegeven in het veld 'Uiteindelijke URL'

Bij 'Trackingsjabloon' geeft u de trackinginformatie op en laat u AdWords weten hoe uw URL's moeten worden samengesteld. Als u uw tracking-updates wilt schalen voor meerdere URL's, kunt u een gedeelde trackingsjabloon op account-, campagne- of advertentiegroepniveau gebruiken. Als u de trackinginformatie voor uw URL's liever op URL-niveau beheert, kunt u een trackingsjabloon op advertentie-, zoekwoord- of sitelinkniveau gebruiken.

In het onderstaande voorbeeld hebben we een trackingsjabloon op accountniveau gebruikt om onze trackinginformatie toe te passen op alle URL's in het account.

In de trackingsjabloon op accountniveau wordt trackinginformatie voor alle URL's in het account opgegeven

Met aangepaste parameters kunt u de informatie aanpassen die u wilt bijhouden en de specifieke waarden die worden ingevoegd in uw URL's wanneer er advertentieklikken worden geactiveerd. Als u bijvoorbeeld de waarde '12345' wilt invoegen wanneer er op deze specifieke advertentie wordt geklikt, kunt u de aangepaste parameter {_mycreative} instellen in deze advertentie.

Geef '_mycreative' op in het veld voor de aangepaste parameter om '12345' in te voegen wanneer er op die advertentie wordt geklikt

Nieuwe URL's, nieuwe inzichten

Als onderdeel van deze upgrade krijgt u toegang tot allerlei nieuwe inzichten over uw advertentieklikken.

Met nieuwe ValueTrack-parameters kunt u aanvullende inzichten over uw bedrijf bijhouden. Als u bijvoorbeeld wilt bijhouden hoeveel advertentieklikken per locatie zijn geactiveerd voor uw advertentie, kunt u de nieuwe ValueTrack-parameter {loc_physical_ms} gebruiken. U kunt de nieuwe ValueTrack-parameters instellen op accountniveau. zodat u deze waarden optimaal kunt bijhouden voor alle URL's in uw account. Meer informatie over de nieuwe ValueTrack-parameters.

De ValueTrack-parameter voor locatie {location_physical_ms} wordt
in het groen weergegeven in de trackingsjabloon op accountniveau

Volgende stappen

Vanaf deze week implementeren we geüpgradede URL's geleidelijk voor alle adverteerders. We raden alle adverteerders die tracking in hun URL's gebruiken aan vóór 1 juli 2015 te upgraden naar het nieuwe systeem. Vanaf die datum worden uw URL's geüpdatet volgens de nieuwe structuur. 

Als u een trackingplatform gebruikt om uw URL's te beheren, raden we u aan samen te werken met uw leverancier om deze wijzigingen te implementeren.



Voor informatie over hoe u geüpgradede URL's gebruikt voor uw nieuwe advertentie-URL's, bekijkt u het artikel in ons Helpcentrum. U kunt ook altijd terecht op het AdWords HelpForum als u vragen heeft!

Geplaatst door: Leo Sei, productmanager voor Google AdWords
___________________________________________________________________

*Als we het hier over 'advertenties' hebben, bedoelen we ook andere targetingopties die beschikbaar zijn voor het zoeknetwerk, Display Netwerk en Shopping.