AdWords-app gelanceerd voor Android

U kunt nu nog makkelijker uw campagnes bijhouden

Vandaag introduceren we de AdWords-app, een gemakkelijke manier om onderweg de prestaties van uw advertenties te bekijken en te beheren. Deze nieuwe Android-app is wereldwijd beschikbaar voor bestaande AdWords-klanten.

We gebruiken steeds vaker smartphones om bedrijfswerkzaamheden te beheren, van klantenondersteuning en productbestellingen tot marketing. Nu kunt u uw smartphone gebruiken om uw AdWords-campagnes in de gaten te houden, waar u ook voor uw werk moet zijn. 

U kunt deze app als aanvulling op uw desktopaccount gebruiken voor het volgende:
       Campagnestatistieken bekijken
       Uw biedingen en budgetten aanpassen
       Realtime waarschuwingen en meldingen ontvangen
       Suggesties opvolgen om uw campagnes te verbeteren
       Een Google-expert bellen


De AdWords app voor Android downloaden

Tommy Sands, senior manager Betaalde zoekresultaten bij Philly Marketing Labs, vertelt: "Omdat ik snel resultaten kan bekijken en actie kan ondernemen voor mijn AdWords-accounts wanneer ik alleen mijn mobiele apparaat bij me heb, kan ik mijn campagnes beter en efficiënter beheren. Het is prettig te weten dat ik binnen een paar tikken toegang heb tot de benodigde informatie, waar ik ook ben."

Onderweg prestaties bekijken (en wijzigingen aanbrengen)

Wanneer u de app opent, wordt een overzicht weergegeven van uw klikken, kosten en conversies. Voor meer inzicht kunt u statistieken bekijken per advertentiegroep, dag van de week en apparaat.

Veranderingen in campagneprestaties kunnen op elk moment optreden. Met de app kunt u hier meteen op inspelen, ook als u niet aan uw bureau zit. Als u bijvoorbeeld ziet dat het budget voor uw best presterende campagne opraakt, kunt u wijzigingen aanbrengen zodat u geen potentiële verkopen misloopt. U kunt zelfs campagnes onderbreken of inschakelen voor een tijdgevoelige promotie.

U ontvangt bovendien aangepaste suggesties die u meteen kunt toepassen. Als er bijvoorbeeld een mogelijkheid is om meer klikken te ontvangen door uw biedingen aan te passen, laten we u dit weten zodat u de wijziging rechtstreeks vanuit de app kunt doorvoeren.


De app downloaden

De AdWords-app is nu beschikbaar voor apparaten met Android 4.0 of hoger. Download de app via de Google Play Store om meteen aan de slag te gaan. Voor meer informatie kunt u ons Helpcentrum bezoeken. We zijn benieuwd naar uw feedback wanneer u AdWords ook onderweg bij zakenreizen of afspraken gaat gebruiken.

Geplaatst door Geoff Menegay, Product Manager, AdWords