Als onderdeel van onze voortdurende inspanningen de kwaliteit van onze advertenties te verbeteren, kondigen we vandaag een update aan met een wijziging in de manier waarop de numerieke kwaliteitsscore (1-10) van elk zoekwoord in AdWords wordt gerapporteerd. Preciezer gezegd, deze rapportage-update legt een duidelijker verband tussen uw numerieke kwaliteitsscore (1-10) en de drie belangrijkste onderliggende factoren: verwachte klikfrequentie, advertentierelevantie, en ervaring op bestemmingspagina.

Het doel van deze wijziging is dat de kwaliteitsscore in uw rapporten nauwkeuriger aangeeft welke factoren de zichtbaarheid en de verwachte prestaties van uw advertenties beïnvloeden. Door de kwaliteitsscore (1-10) transparanter te maken, hopen we de kwaliteit van uw advertenties te verbeteren.

Dit is slechts een wijziging van de manier waarop de kwaliteitsscore van zoekwoorden wordt gerapporteerd. Er verandert niets aan de manier waarop de kwaliteitsscore voor elke veiling in realtime wordt berekend. Daarom heeft deze wijziging geen directe invloed op uw advertentieprestaties. Als u geen geautomatiseerde regels heeft gekoppeld aan de rapportage van de kwaliteitsscore, zullen uw advertenties zich op dezelfde manier blijven gedragen als voorheen.

We denken dat deze verbetering het u gemakkelijker maakt specifieke acties te ondernemen ter verbetering van uw advertenties en te zien of uw wijzigingen effect hebben. Het doel van deze update is om u een beter begrip te geven van uw kwaliteitsscore zodat u een effectievere AdWords-campagne kunt voeren.

Meer informatie over de kwaliteitsscore
Als u de basisbeginselen van de kwaliteitsscore nog eens wilt nalezen, gaat u naar ons Helpcentrum-artikel De kwaliteitsscore controleren en begrijpen. We raden u ook aan het artikel 10 dingen die u moet weten over advertentiekwaliteit door te nemen. Hierin beantwoorden we veelgestelde vragen en bespreken we veelvoorkomende misvattingen over de kwaliteitsscore en andere externe factoren die de prestaties van uw advertenties beïnvloeden.


Geschreven door Jen Huang, AdWords Product Manager
Gepost door Charis, Inside AdWords Team