We investeren veel tijd en middelen aan het waarborgen dat advertenties gebruikers een veilige en positieve ervaring bieden. Ons advertentiebeleid speelt hierbij een grote rol.

Als u op de hoogte bent van ons advertentiebeleid, kunt u beleidsschendingen voorkomen. Wanneer we advertenties of sites detecteren die ons beleid schenden, blokkeren we ze. En in het geval van herhaalde schendingen kunnen we de overtreder de toegang tot onze advertentieservices ontzeggen. Daarom raden we adverteerders aan proactief te proberen problemen op te lossen en van hun fouten te leren.

Schendingen voorkomen
Hier volgen enkele tips waarmee u uw account vrij van beleidsschendingen kunt houden, zodat uw advertenties ononderbroken kunnen worden weergegeven:
1. Bekijk de kernprincipes achter ons advertentiebeleid, zoals 'Advertenties mogen het vertrouwen of de privacy van de gebruiker niet schenden'. Als u zich aan deze principes houdt, voorkomt u schendingen. Voor meer informatie kunt u het specifieke achterliggende beleid bekijken (volledige lijst met beleidsregels).

2. Ontvangt u tijdens het maken van een advertentie een waarschuwing, bekijk dan het relevante beleid om te kijken of aan de richtlijnen voldoet vóórdat u de advertentie uploadt. 
3. Zorg ervoor dat uw contactgegevens actueel zijn zodat u eventuele beleidsmeldingen ontvangt, en lees de e-mails die we u sturen over AdWords-beleid. We plaatsen ook alle beleidsupdates ruim van tevoren online.

Schendingen identificeren en oplossen
Als een van uw advertenties is afgekeurd, moet u uitzoeken wat de reden hiervan is, zodat u het probleem kunt oplossen en in de toekomst kunt voorkomen. U kunt deze informatie als volgt bekijken:
1. Log in op uw AdWords-account via https://adwords.google.nl.
2. Klik op Campagnes boven aan uw account.
3. Klik op het tabblad Advertenties.
4. Bekijk de kolom Status om te zien welke advertenties zijn afgekeurd. Als u veel advertenties heeft, kunt u misschien een filter gebruiken (meer informatie).
5. Plaats de muisaanwijzer op de witte tekstballon naast 'Afgekeurd'.
6. Klik op de reden voor afkeuring voor meer informatie.
In het Helpcentrum van AdWords vindt u meer informatie over het vinden en oplossen van afgekeurde advertenties of het oplossen van een schending op siteniveau.

We stellen het op prijs dat u ons helpt ervoor te zorgen dat Google-advertenties gebruikers een betrouwbare en positieve ervaring bieden.


Geschreven door Sudhir Jha, Google-productmanager
Gepost door Charis, Inside AdWords Team