Merkadverteerders weten vaak wel wie ze willen bereiken, maar het blijkt voor velen een uitdaging op grote schaal online in contact te komen met de doelgroep die het belangrijkst is voor hun merk. Als oplossing hiervoor lanceren we Affiniteitssegmenten in AdWords. Deze oplossing is gebaseerd op typen doelgroepen die worden gehanteerd in de televisiewereld en kan adverteerders helpen hun ideale klanten online te bereiken. Om inzicht te krijgen in iemands affiniteiten, houdt ons systeem rekening met de soorten pagina's die een gebruiker bezoekt, samen met hoe vaak en hoe lang ze daar zijn. Aan de browser van elke persoon worden interessecategorieën gekoppeld. Affiniteitssegmenten zijn geoptimaliseerd voor bereik en frequentie en helpen adverteerders mensen te bereiken die het meest geïnteresseerd zijn in hun merk.

Maakt het leven gemakkelijker
Met Affiniteitssegmenten maken we het merkadverteerders gemakkelijker hun ideale doelgroep te bereiken via 80 unieke levensstijltypen op basis van interessecategorieën en demografische gegevens. Merken kunnen nu hun doelgroep op grote schaal bereiken op basis van interesse (zoals milieubewust leven, mode of reizen) en de betrokkenheid zien groeien.

Maar het gaat nog verder: we weten dat u als adverteerder misschien gewend bent offline tv-doelgroepen in te kopen, en we weten hoe lastig het kan zijn de juiste online doelgroepen in te kopen. Om het u nog gemakkelijker te maken, hebben we onze affiniteitssegmenten op dezelfde manier ingedeeld als de targeting van tv-doelgroepen, zodat u online een enorm bereik kunt realiseren met dezelfde segmenten als u voor tv gebruikt.

Mazda Canada behaalt succes met Affiniteitssegmenten
Net als de meeste adverteerders was Mazda Canada op zoek naar een oplossing waarmee nauwkeurige doelgroepen op grote schaal kunnen worden bereikt. De afgelopen decennia is het ontwerp van de Mazda 6 op belangrijke punten vernieuwd. In 2013 werd een vernieuwd model gelanceerd waarin de kenmerkende stijl van Mazda werd gecombineerd met SKYACTIV, hun geavanceerde technologie met onder andere Smart City Brake Support en Rear Vehicle Monitoring. Deze lancering vereiste een innovatieve marketingaanpak: Mazda moest bekendheid genereren voor de toegepaste technologische ontwikkelingen, consumenten informeren over de nieuwe specificaties van de auto en hen naar de website voor de Mazda 6 halen om rechtstreeks in contact te komen met het merk.



Ze wisten wat hun doelgroep was: mannen uit de zakenwereld die geïnteresseerd zijn in technologie en op de hoogte zijn van de nieuwste snufjes en ontwikkelingen op het gebied van auto's.

Mazda Canada besloot Affiniteitssegmenten te proberen en het segment 'Technofielen' te targeten om hen in contact te brengen met hun ideale technisch vaardige klanten die hun interesse in technologie hebben laten zien door verschillende websites over nieuwe gadgets te bezoeken. Door het segment 'Technofielen' te targeten in het Display Netwerk van Google, versterkte Mazda de boodschap en het effect van hun televisiecampagne die op dezelfde doelgroep was gericht. Mazda realiseerde indrukwekkende resultaten en bereikte tien keer meer gebruikers dan met eerdere campagnes. Deze resultaten overtroffen al hun verwachtingen. "Affiniteitssegmenten leverden perfecte resultaten voor deze campagne: we konden binnen korte tijd veel gebruikers bereiken waarvan we wisten dat ze de technische upgrades van de Mazda 6 zouden waarderen," zo meldde XXXX. Vanwege dit overweldigende succes besloot Mazda Canada Affiniteitssegmenten te integreren in hun online mediamix voor andere automodellen en als essentieel onderdeel in hun advertentieactiviteiten op te nemen.

Contact met mensen die geïnteresseerd zijn
Affiniteitssegmenten bieden een breder bereik doordat ze zijn gebaseerd op de algemene interesses die de levensstijl van een gebruiker vormen, in plaats van specifieke hobby's. Via ons grote aanbod aan segmenten kunt u uw perfecte doelgroep bereiken. Van hardcoregamers tot foodies en luxe shoppers: we hebben een effectief segment voor u waarmee u uw ideale klanten kunt bereiken. Als er geen segment is dat precies bij uw merkbehoeften past, kunt u contact opnemen met uw accountbeheerder om speciaal voor u een aangepast segment te maken.
Consumenten kunnen hun eigen interessecategorieën bijwerken via Advertentie-instellingen. Deze pagina geeft gebruikers controle over de advertenties die ze online te zien krijgen.


Meer informatie
Net als Mazda kunt ook u ook Affiniteitssegmenten gebruiken om uw bereik in het Google Display Netwerk uit te breiden en u te richten op het bereiken van mensen die passen bij waar het u om gaat: klanten een positieve ervaring bieden en van hen toekomstige promotors van uw merk maken.

Ga naar ons Helpcentrum voor meer informatie over hoe u aan de slag kunt gaan met Affiniteitssegmenten.


Geschreven door Diya Jolly, Senior Product Manager
Gepost door Charis, Inside AdWords Team