Sinds 4 november is de ‘Consumer Barometer’ beschikbaar voor wel 39 landen en 36 product categorieen.  Consumenten doen steeds meer onderzoek op het internet naar producten en services die zij wensen aan te schaffen. Het is daarom enorm belangrijk voor u als adverteerder om te begrijpen wat het gedrag van de consumenten online en offline is. De ‘Consumer Barometer’ kan u hierbij helpen. Bekijk de Engelstalige video hieronder voor een korte uitleg van deze tool.



De ‘Consumer Barometer’ is dus een handige tool die u helpt inzicht te krijgen in het volgende:

1. Hoe consumenten onderzoek doen naar producten en services en hoe zij deze aanschaffen.
2. Wat de rol is van de zoekmachine in het aankoopproces.
3. Hoe consumeten op het internet surfen (netwerken en apparaten).
4. De aankoop gedragingen van consumenten in verschillende landen.

Hieronder treft u een voorbeeld van de data die u kunt terugzien.







Nu u bekend bent met deze tool, kunt u het zelf hier uittesten.  

Geschreven en gepost door Jean, Inside AdWords Team