In juni hebben we gereageerd op feedback over wijzigingen in de werking van advertentieroulatie in AdWords. Om te beginnen hebben we de periode verlengd waarin campagnes die zijn ingesteld op 'Gelijkmatig rouleren' kunnen overschakelen op het optimaliseren van advertenties voor klikken. De nieuwe periode is 90 dagen in plaats van 30. Ten tweede hebben we een formulier beschikbaar gesteld waarmee men zich kan afmelden voor de wijzigingen. Ten derde hebben we aangegeven dat, als er veel gebruik zou worden gemaakt van de afmeldingsoptie, we de optie om advertenties permanent te laten rouleren rechtstreeks in de AdWords interface zouden aanbieden .

Nieuwe optie in de AdWords-interface


Tot op heden heeft minder dan 1 procent van de accounts zich afgemeld voor de wijzigingen in de advertentieroulatie. Toch hebben we besloten de optie voor het permanent laten rouleren van advertenties in de AdWords-webinterface beschikbaar te stellen.

Als u de optie 'Permanent rouleren' voor uw campagne selecteert, geven wij slechter presterende advertenties even vaak weer als beter presterende. Voor de meeste adverteerders resulteert dit in minder en duurdere klikken en een lagere weergavepositie van hun advertentie. Over het algemeen raden we het gebruik van de optie 'Permanent rouleren' af omdat dit een negatieve invloed kan hebben op de campagneprestaties. Maar de keus is uiteraard aan u.

Klik op het tabblad 'Instellingen' van de gewenste campagne om in de AdWords-interface de advertentieroulatie weer te geven of aan te passen. Klik in het gedeelte 'Geavanceerde instellingen' op 'Advertentieweergave: advertentieroulatie, frequency caps'.

Formulier is niet langer beschikbaar


Aangezien alle opties nu rechtstreeks in de AdWords-interface kunnen worden gekozen, is het afmeldingsformulier voor de wijziging in de advertentieroulatie vanaf vandaag niet langer beschikbaar. Als u zich eerder had afgemeld voor de wijzigingen in de advertentieroulatie, zullen we de campagnes in uw account die zijn ingesteld op 'Gelijkmatig rouleren' eind oktober instellen op 'Permanent rouleren'. Voor alle nieuwe campagnes waarvan u de advertenties permanent wilt laten rouleren, selecteert u deze optie rechtstreeks in AdWords. Uw eerdere afmelding via het formulier geldt niet meer.

Feedback


We voeren veel tests uit om de potentiële impact te meten van de wijzigingen in AdWords voor de gebruikers en adverteerders. Maar uw directe feedback en suggesties zijn voor ons heel belangrijk in ons streven AdWords nog effectiever en nuttiger te maken. We luisteren altijd naar u via onze klantenserviceteams en onze AdWords Community, en het commentaar op andere websites.


Geschreven door Mark Martel, Google Ads-team

Geplaatst door Anass, Inside AdWords Team