We hebben onlangs uiteengezet hoe onze systemen en ons beleid voorkomen dat ongewenste advertenties worden weergegeven op Google en andere locaties. Onderdeel daarvan is een voortdurende controle van ons beleid voor adverteerders om ervoor te zorgen dat ze op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen op internet die kunnen leiden tot negatieve gebruikerservaringen.

We werken ons AdWords-beleid regelmatig bij, verduidelijken de informatie in het beleid en verbeteren waar nodig de handhaving ervan om onze gebruikers en bedrijfspartners altijd de best mogelijke ervaring te bieden. We hebben dit jaar al meer dan 30 wijzigingen doorgevoerd in ons beleid, en we werken ons AdWords-beleid momenteel bij op het gebied van SoftwarebeleidArbitrageClaims van adverteerders en Relevantie, helderheid en juistheid. We kondigen deze wijzigingen nu aan om onze adverteerders de gelegenheid te bieden hun accounts te controleren en ervoor te zorgen dat die aan ons beleid voldoen. De wijzigingen worden van kracht op 15 oktober.

U kunt hier details vinden over deze wijzigingen, evenals meer informatie voor adverteerders over hoe ze aan ons beleid kunnen voldoen. Hier volgt een kort overzicht:

·  We hebben een aantal specifieke voorbeelden opgenomen van gedrag van adverteerders dat wordt geassocieerd met arbitrage (sites die uitsluitend of primair zijn ontworpen voor het weergeven van advertenties).

·  We hebben nog duidelijker aangegeven op welke manier adverteerders volledig transparant moeten zijn in hun advertenties bij de beschrijving van de ervaringen op hun bestemmingspagina's.

·  We hebben onze regels over het gebruik van het invoegen van zoekwoorden in advertenties uitgebreid.

·  We hebben ons AdWords-beleid inzake software gewijzigd om ervoor te zorgen dat gebruikers op de hoogte worden gesteld van belangrijke informatie voordat ze software naar hun computers downloaden en om ervoor te zorgen dat deze software geen schade toebrengt of moeilijk te verwijderen is.

Internet en het bijbehorende ecosysteem van adverteerders, uitgevers en gebruikers blijft zich in een razend tempo ontwikkelen. Na verloop van tijd kunnen er praktijken worden ontwikkeld die resulteren in een negatieve gebruikerservaring. Daarnaast zijn sommige partijen slimmer geworden in het omzeilen van de intentie van ons beleid. De wijzigingen die we momenteel doorvoeren, verduidelijken de richtlijnen voor iedereen en versterken onze regels en de handhaving die nodig is voor de transparantie, consistentie en het nut van het online advertentie-ecosysteem voor consumenten. Het gaat er uiteindelijk om dat dit herziene beleid en de verbeterde handhaving zorgen voor een veiligere en betrouwbaardere online ervaring voor iedereen.

Geplaatst door Mansi Goel, Global Advertising Policy Lead