Vorige maand introduceerden we het tabblad Display Netwerk, een nieuwe interface in AdWords die speciaal is bedoeld om display-aankopen gemakkelijker en efficiënter te maken door targeting, bieden en optimalisatie samen te voegen op één locatie. Om u nog meer controle over uw display-advertenties te geven, willen we graag de nieuwe targetinginstelling Flexibel bereik op het nieuwe
tabblad 'Display Netwerk' aankondigen.

In de komende weken wordt de nieuwe targetingoptie 'Flexibel bereik' toegevoegd aan het gedeelte Netwerken en apparaten van het tabblad Instellingen in AdWords. Met de optie 'Flexibel bereik' kunt u gedetailleerd aangeven waar uw advertenties worden weergegeven door uw instellingen op advertentiegroepniveau in plaats van campagneniveau te kiezen. Hiermee heeft u meer controle over waar uw advertenties worden weergegeven en wie ze te zien krijgt.


De reden voor de wijziging?
Op dit moment kunt u uw displaytargeting beheren op campagneniveau door 'Breed bereik' of 'Specifiek bereik' te selecteren.
  • Wanneer u 'Breed bereik' selecteert, worden uw advertenties weergegeven op pagina's die overeenkomen met uw primaire targetingmethode.
  • Als u 'Specifiek bereik' selecteert, worden uw advertenties weergegeven op pagina's die overeenkomen met al uw targetingmethoden.
Met 'Flexibel bereik' kunt u elke combinatie van meerdere targetingselecties selecteren op advertentiegroepniveau en heeft u de mogelijkheid om verschillende methoden voor targeting en biedingen te combineren op advertentiegroepniveau. Bovendien krijgt u inzicht in hoe uw targetingselecties het bereik en vertoningsvolume van uw campagnes beïnvloeden.

Hoe is dit nu van invloed op mijn campagnes?
De campagne-instelling 'Flexibel bereik' verschijnt in juni als optionele instelling in AdWords-accounts en vervangt later dit jaar de opties 'Breed bereik' en 'Specifiek bereik'.

Zodra u deze optie in een bestaande campagne selecteert, kunt u niet meer teruggaan naar 'Breed bereik' of 'Specifiek bereik'. Voor alle nieuwe advertentiegroepen is standaard de optie 'Flexibel bereik' geselecteerd. Uw huidige selecties voor targeting en biedingen blijven ongewijzigd, maar u heeft nu de mogelijkheid te selecteren hoe u wilt targeten en bieden voor elke afzonderlijke advertentiegroep.

Meer informatie!
Meer informatie over het gebruik van 'Flexibel bereik' vindt u in het Helpcentrum van AdWords.

Geplaatst door Anass, Inside AdWords Team