Vanaf vandaag kunnen de eerste Nederlandse adverteerders gebruik gaan maken van advertenties met productvermeldingen. Vanaf eind volgende week is deze functie beschikbaar voor alle Nederlandse adverteerders. Advertenties met productvermeldingen zijn een advertentie-indeling waarmee u gemakkelijk uw volledige productcatalogus kunt promoten terwijl u potentiële klanten nog steeds voorziet van relevante resultaten van hoge kwaliteit. Sinds onze eerdere bètaversie en de introductie in de Verenigde Staten hebben adverteerders honderden miljoenen producten vermeld. We hebben vastgesteld dat de kans dat gebruikers op een advertentie met productvermeldingen klikken, twee keer zo groot is als de kans dat ze op dezelfde locatie op een standaardtekstadvertentie klikken.

Net zoals advertenties met productextensies, maken advertenties met productvermeldingen deel uit van AdWords-productadvertenties. Met productadvertenties kunnen gebruikers de door u aangeboden producten zien voordat ze op uw site aankomen, wat leidt tot meer klikken, leads van een hogere kwaliteit en een hogere ROI voor uw zoekadvertenties.



Net zoals advertenties met productextensies, waarbij u de foto's en prijzen van relevante producten kunt toevoegen aan uw tekstadvertenties met zoekwoordtargeting, maken advertenties met productvermeldingen het gemakkelijk de meest relevante producten uit uw Google Merchant Center-account weer te geven aan potentiële klanten die zoeken op Google.



In tegenstelling tot advertenties met productextensies hebben advertenties met productvermeldingen echter geen zoekwoorden of advertentietekst nodig. Advertenties met productvermeldingen worden automatisch geactiveerd wanneer de zoekopdracht van een gebruiker overeenkomt met een item in uw Merchant Center-account, waardoor het gemakkelijk wordt relevante advertenties weer te geven voor uw volledige productcatalogus.

U kunt ons Helpcentrum bezoeken voor meer informatie over productadvertenties en hoe u aan de slag kunt gaan met productextensies en productvermeldingen.

Geschreven door Andrew Truong, Product Marketing Manager, Productadvertenties

Gepost door Anass, Inside AdWords Team