Onze AdWords-technici werken er voortdurend aan om advertenties relevanter en nuttiger te maken. We werken er ook aan gebruikers te voorzien van meer transparantie en keuze voor de advertenties die ze te zien krijgen. Zo behouden we het vertrouwen van gebruikers, wat van essentieel belang is voor de effectiviteit van AdWords.

Vanaf vandaag plaatsen we een link 'Waarom deze advertentie' naast advertenties op pagina's met Google-zoekresultaten en in Gmail (dat in bepaalde landen Google Mail wordt genoemd).


Wanneer een gebruiker op de link klikt, wordt een venster uitgevouwen met informatie over waarom elke advertentie is weergegeven.


Een gebruiker kan ook Beheer van advertentievoorkeuren openen voor Google Zoeken en Gmail.

Daar kan de gebruiker advertenties van bepaalde adverteerders blokkeren of zich afmelden voor gepersonaliseerde advertenties. Aangezien we minder, maar relevantere, advertenties kunnen weergeven wanneer gebruikers zich hebben aangemeld voor gepersonaliseerde advertenties, bieden we ook statistieken en een uiteenzetting per video om ze te helpen een weloverwogen beslissing te nemen.

Als adverteerder vraagt u zich mogelijk af hoe deze wijzigingen van invloed kunnen zijn op uw AdWords-prestaties. Houd er rekening mee dat gebruikers die ervoor kiezen uw advertenties te blokkeren, waarschijnlijk ook niet op uw advertentie zouden klikken en een conversie zouden genereren als ze uw advertenties wel te zien zouden krijgen. Wanneer gebruikers zich afmelden voor gepersonaliseerde advertenties op pagina's met zoekresultaten en in Gmail, kunnen uw advertenties nog steeds aan hen worden vertoond. De targeting is alleen niet zo precies als voor advertenties die worden weergegeven aan gebruikers die zijn aangemeld voor gepersonaliseerde advertenties.

U vindt meer informatie over de vernieuwde functie Beheer van advertentievoorkeuren voor Google Zoeken en Gmail in het Web Helpcentrum van Google Zoeken.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team