Wanneer gebruikers zoeken op Google, waarderen ze resultaten die relevant zijn en zorgen voor een goede gebruikerservaring. In augustus hebben we tests in Brazilië, het Spaanstalige deel van Latijns-Amerika, Spanje en Portugal aangekondigd waarbij de relevantie en kwaliteit van de bestemmingspagina zwaarder meewoog bij het vaststellen van de kwaliteitsscore en de manier waarop advertenties worden gerangschikt op Google. Het doel was het verbeteren van de gebruikerservaring voor advertenties in het zoeknetwerk. Op basis van de resultaten van deze tests implementeren we deze wijzigingen nu wereldwijd.

De implementatie van de wijzigingen zorgt ervoor dat in sommige campagnes een verschil in de kwaliteitsscores van zoekwoorden en de typische advertentiepositie optreedt. Als het goed is, stabiliseert alles zich binnen enkele weken. We verwachten dat voor de meeste campagnes geen significante verandering in de algehele prestaties zal optreden.

Net zoals nu het geval is, blijven campagnes met beter presterende advertenties hogere kwaliteitsscores, lagere gemiddelde kosten per klik en een hogere positie op de resultatenpagina's krijgen. De kwaliteitsscore 1-10 in de AdWords-interface blijft de algemene kwaliteit van uw zoekwoord vertegenwoordigen wanneer het zoekwoord exact overeenkomt met een zoekopdracht op Google. Het verhogen van het bod en de kwaliteitsscore blijft ervoor zorgen dat de advertentiepositie beter wordt. En dezelfde algemene benadering voor het verbeteren van uw resultaten met AdWords blijft van toepassing.

Blogpost door Adam Juda, Group Product Manager, Advertentiekwaliteit

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team