Direct response-advertenties ontwerpen

Als u display-advertenties ontwerpt met direct response-doelen, moeten uw advertenties de aandacht van gebruikers trekken, belangrijke informatie overbrengen en hen aansporen erop te klikken en uw website te verkennen. Zodat u snel aan de slag kunt, hebben wij voor u een lijst met de tien belangrijkste tips samengesteld gebaseerd op de collectieve ervaring van honderden Google AdWords-accountteams. Deze tien tips helpen u effectieve direct response marketingcampagnes uit te voeren.

1. Call-to-action
Met een call-to-action worden gebruikers aangespoord op uw advertentie te klikken en wordt ze
duidelijk gemaakt wat er volgt. Gebruik indirecte calls-to-action zoals 'Nu bekijken' om gebruikers aan te sporen tot actie zonder meteen een toezegging te verlangen.



2. Call-to-action in elk frame
Neem een call-to-action en belangrijke boodschap op in elk frame van uw advertentie, met name het laatste frame. Zorg ervoor dat gebruikers deze twee belangrijke punten altijd zien wanneer uw advertentie hun aandacht trekt.

3. Bedrijfs- of merklogo
Zorg ervoor dat uw merk- of productlogo in alle frames prominent aanwezig is.

4. Prijsstelling en promotie
Hoe meer prijsinformatie de gebruiker uit uw display-advertentie kan halen, hoe beter. Overweeg aanbiedingsprijzen op te nemen. Kortingsacties met kortingscodes kunnen helpen de aandacht van gebruikers te trekken.

5. Duidelijke waardepropositie
Neem een duidelijke, pakkende boodschap op waarin het aantrekkelijke van uw product of service wordt benadrukt. Als uw advertentie een bewegende advertentie is, presenteert u in elk frame een waardepropositie.

6. Gevoel van urgentie
Creëer een gevoel van urgentie in uw advertentie. Door echte deadlines of beperkingen in hoeveelheid en beschikbaarheid te vermelden, kunt u gebruikers overhalen direct meer aandacht te schenken aan uw boodschap.

7. Stem kleuren en afbeeldingen op elkaar af
Stem het kleurenschema van uw advertentie af op uw afbeelding of logo. Gebruik aangename kleuren voor de achtergronden en lettertypen en waar mogelijk transparante PNG-afbeeldingen.


8. Zorg voor evenwicht tussen tekst en afbeeldingen
Benut zowel tekst als afbeeldingen om uw boodschap op visueel harmonische wijze over te brengen.

9. Relevante bestemmingspagina
Leid gebruikers naar de meest relevante bestemmingspagina waar het product of de service
gedetailleerd wordt beschreven. Zorg ervoor dat de boodschap en het uiterlijk van uw advertentie overeenkomen met de bestemmingspagina.

10 Zorg voor een brede dekking
Maak uw advertenties in elke standaardindeling of elk standaardformaat (waaronder tekstadvertenties), zodat alle sterkst presterende hoeken van het Google Display Netwerk worden bereikt.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team