Wilt u graag meer ideeën krijgen over websites waarop uw advertenties kunnen worden vertoond in het Google Display Netwerk?

Wanneer u het Display Netwerk target en hierbij manueel plaatsingen wilt selecteren, kunt u het ‘Hulpprogramma voor Plaatsing’ gebruiken. Dit hulpprogramma geeft ideeën voor plaatsingen die u kunt selecteren voor uw campagne, en geeft bij elke plaatsing ook een hoop extra informatie. U vindt het Hulpprogramma voor Plaating op het tabblad 'Rapportage en Hulpprogramma's' in uw Adwords account.

Wanneer u in het hulpprogramma bent, kunt u woorden en woordgroepen selecteren die aansluiten bij de type plaatsingen die u graag wilt toevoegen. Indien u graag op een website voor een (online) krant wilt adverteren, voegt u bijvoorbeeld ‘krant’, of ‘nieuwsblad’ in. U kunt gebruik maken van een aantal geavanceerde opties en filters om uw zoekopdracht verder te verfijnen.

U krijgt een lijst met plaatsingen die relevant zijn voor uw ingevoerde woorden of woordgroepen. Per plaatsing krijgt u meer informatie over het plaatsingstype, welke advertentietypen vertoond kunnen worden en het geschatte aantal vertoningen per dag.

Indien u reeds een specifieke website in gedachten heeft, kunt u deze ook ingeven, en worden er plaatsingen vertoond die met u zoekopdracht overeenkomen. Er worden ook specifiekere plaatsingen vertoond. Wanneer u bijvoorbeeld de website van een (online) krant invoert, kunt u specifieker kiezen voor een plaatsing van uw advertenties op pagina's gerelateerd aan bijvoorbeeld reizen, sparen, sport, enzovoort.

Ook hier krijgt u het plaatsingstype, de toegestane advertentietypen en het geschatte aantal vertoningen per dag te zien per plaatsing.

U vindt dit hulpprogramma in tabblad ‘Rapportage en hulpprogramma’s’ in uw AdWords-account.

U kunt dit hulpprogramma ook raadplegen onder het tabblad ‘Netwerken’ vanuit de campagne die u wilt optimaliseren. Hierbij selecteert u dan ‘zelfgekozen plaatsingen’ en dan klikt u op ‘plaatsingen toevoegen’ waarna een knop beschikbaar is om naar het hulpprogramma te gaan.

Vanuit het tabblad ‘Netwerken’ in de campagne die u wilt bewerken, heeft u ook de optie relevante automatische plaatsingen toe te voegen als zelfgekozen plaatsing.

Met zelfgekozen plaatsingen kunt u preciezer gaan bepalen waar uw advertenties vertoond kunnen worden, en heeft u hierdoor ook meer controler over uw campagne. Het gebruik van zelfgekozen plaatsingen is aangeraden voor campagnes gericht op het behalen van conversies, zoals verkopen, registraties en paginaweergaven.

Een bijkomend voordeel van zelfgekozen plaatsingen is dat u een afzonderlijk bod kunt instellen op elke plaatsing. Zo kunt u voor zeer relevante plaatsingen een hoger bod instellen, en voor minder relevante plaatsingen een lager bod.

Meer informatie en stap-voor-stap-instructies om plaatsingen in te stellen of te bewerken, kunt u vinden in ons Helpcentrum.

Blog-artikel door Ellen, Inside Adwords Team

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team