Hierbij wil het Google Grants team graag mededelen dat de wettelijke vereisten voor deelname aan het Google Grants programma zijn veranderd. Deze verandering houdt in dat vanaf nu ook organisaties zonder het CBF-keurmerk zich kunnen aanmelden voor Google Grants!

Google Grants is een non-profit programma van Google dat gratis AdWords-advertentiemogelijkheden biedt aan geselecteerde liefdadigheidsorganisaties. Voorheen was het zo dat alleen organisaties met een CBF-keurmerk konden deelnemen aan het Grants-programma. Sinds kort komen ook organisaties die in bezit zijn van het ANBI-status in aanmerking voor het programma.

ANBI staat voor Algemeen Nut Beogende Instelling. Dit houdt in dat een instelling met deze status werkzaam is in het algemene belang. Deze status wordt toegekend en gecontroleerd door de Belastingsdienst.

Al jaren ondersteunt Google via Google Grants organisaties die onze filosofie van dienstbaarheid aan de gemeenschap delen. Wij verheugen ons dan ook nu een nieuwe, grote groep liefdadigheidsinstellingen een kans te mogen bieden deel te nemen in het Grants-programma. Meer informatie over deelnamecriteria is te vinden op deze pagina.

Bent u geĆÆnteresseerd in deelname aan het Google Grants programma met uw liefdadigheidsorganisatie? Of kent u stichtingen die in aanmerking komen voor Google Grants? Meld u zich dan aan via deze link.

Blog post door Leon Arnold en Anne-Christine Polet, Adwords Benelux

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team