Wanneer u een foutbericht te zien krijgt wanneer u uw promotiecode probeert in te wisselen, kan dit de volgende oorzaken hebben:

Promotie verlopen: promotiecodes zijn alleen bedoeld voor nieuwe adverteerders, zodat ze eenvoudig aan de slag kunnen met het AdWords-programma. Deze codes moeten daarom binnen veertien dagen na het maken van een AdWords-account worden gebruikt. Als u uw AdWords-account langer dan veertien dagen geleden heeft gemaakt, kunt u de code niet activeren. Google accepteert of vervangt geen verlopen vouchers.

Meerdere tegoeden: er geldt een maximum van één promotie-aanbieding per klant, dus u kunt maar één promotiecode voor een AdWords-account activeren. Als u al een promotietegoed heeft toegepast op uw account, kunt u er niet nog een activeren.

Ongeldige code of leverancier: Google werkt samen met een beperkt aantal andere sites van derden die deze promotietegoeden aanbieden. Als u een promotiecode ontvangt van een website of service waarmee u geen zakelijke relatie onderhoudt, kan de code ongeldig zijn. Als u zich wilt registreren via een service die u een promotietegoed voor AdWords aanbiedt, raden we u aan eerst te controleren of deze service wordt verstrekt door een partner van Google.

Onjuist hoofdlettergebruik: promotiecodes zijn hoofdlettergevoelig, dus zorg ervoor dat u de code precies invoert zoals deze op het promotiemateriaal wordt weergegeven.

Daarnaast dient u geldige betalingsgegevens op te geven als u uw Google Adwords-account wilt activeren en uw promotietegoed wilt gebruiken. Google doet dit om ervoor te zorgen dat nieuwe adverteerders van plan zijn hun account serieus te gebruiken, en ook om ervoor te zorgen dat er geldige betalingsgegevens beschikbaar zijn wanneer u mocht besluiten verder te adverteren nadat uw tegoed is verbruikt.

Als u ervoor heeft gekozen vooraf te betalen, stopt de weergave van uw advertenties automatisch zodra uw vooraf betaalde saldo is verbruikt.

Als u ervoor heeft gekozen achteraf te betalen, worden uw advertenties nog steeds weergegeven nadat het promotietegoed is verbruikt. U bent verantwoordelijk voor kosten die daarna worden gemaakt.

Als u niet wilt dat er na het verbruiken van het advertentietegoed extra kosten worden gegenereerd voor uw account waarvoor u achteraf betaalt, kunt u op elk gewenst moment uw campagnes onderbreken of een einddatum instellen waardoor uw campagne automatisch wordt beëindigd op een bepaalde dag. Als uw campagne succesvol blijkt te zijn, kunt u de einddatum eenvoudig op een latere datum instellen.

Meer informatie over promotiecodes, kunt u terugvinden in ons Helpcentrum.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team