In een AdWords-advertentie staat de zichtbare URL dan wel onderaan, maar dit betekent niet dat deze onbelangrijk is. De zichtbare URL kan zelfs de beslissende factor zijn wanneer de gebruiker bepaalt of hij op uw advertentie klikt.

Daarom geven we het domein van de zichtbare URL nu automatisch in de kop weer voor bepaalde advertenties op topplaatsingen op Google. Als gevolg hiervan wordt uw merk prominenter weergegeven in uw advertentie en kunt u de tekst in de kop gebruiken om andere informatie onder de aandacht te brengen. Daarnaast kunnen potentiƫle klanten gemakkelijker de site identificeren waar ze naartoe worden gebracht nadat ze op uw advertentie hebben geklikt.

Voor


Na


Wanneer de zichtbare URL wordt weergegeven in de kop, wordt de URL gescheiden van de rest van de tekst door een verticale balk en bevat deze alleen het domein, zonder het voorvoegsel 'www.' of submappen. Uw zichtbare URL wordt ook gewoon onder de beschrijvingsregel weergegeven. Als uw domein al is opgenomen in de kop, geven we dit natuurlijk niet nogmaals weer. Ten slotte kan het domein van de zichtbare URL worden weergegeven naast een beschrijvingsregel die wordt gepromoveerd naar de kop, op voorwaarde dat de resulterende kop niet langer is dan 68 tekens.

Dit is een wereldwijde lancering die van invloed is op alle landen en talen. Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.

Blog post door Lisa Shieh, Inside AdWords team

Gepost door Eronne, Inside Adwords team