Het afgelopen anderhalf jaar hebben online retailers in Australië, Duitsland, Frankrijk, Japan, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten kunnen profiteren van een betere zoek- en navigeerervaring op hun e-commercesites die mogelijk werd gemaakt door Google. In die landen hebben online winkels uit diverse sectoren, zoals Woodcraft.com, BabyAge.com en HealthWarehouse.com, het product Google Commerce Search op hun websites geïmplementeerd.

Woodcraft wist de inkomsten uit zoekresultaten met 34 procent te verhogen, het aantal zoekopdrachten op de site van BabyAge steeg met 64 procent en het aantal online conversies van HealthWarehouse nam met 19 procent toe. Daarnaast meldden al deze winkels dat de klanttevredenheid was toegenomen. Ook veel bekende internationale retailers zoals L'Occitane en Provence en Forever 21 hebben plannen aangekondigd om Google Commerce Search te implementeren, of gebruiken het al op hun mobiele websites (en dat zijn alleen nog maar bedrijven waarvan we de naam mogen noemen). Als we naar die goede resultaten kijken en naar de mate waarin online retailers Google Commerce Search tot nu toe hebben omarmd, is het niet verwonderlijk dat verscheidene zeer enthousiaste Europese winkeliers er bij ons op aandrongen dit product naar meer regio's uit te breiden.

Vandaag kunnen we dan ook tot ons genoegen aankondigen dat Google Commerce Search vanaf nu beschikbaar is in Nederland, Italië en Spanje. Online retailers in deze landen kunnen nu profiteren van de enorme rekenkracht van Google en kunnen klanten een uitstekende zoek- en navigeerervaring op hun e-commercesites bieden. Belangrijke voordelen zijn:
  • Een rijke winkelervaring: bied uw klanten een ongekende winkelervaring met een snelle, innovatieve zoek- en navigatieoplossing die wordt ondersteund door honderden Google-engineers en een wereldwijd computercapaciteit.
  • De meest effectieve promotiestrategie: automatiseer de weergave van promoties op basis van cross-selling en up-selling op uw site en vestig de aandacht op relevante inhoud zonder dat een heel team van technici uw winkelervaring doorlopend handmatig moet bijwerken en optimaliseren.
  • Een krachtige beheeroplossing: met alle aanpassingsopties die we bieden, beschikt u over de flexibiliteit en besturing om alles naar behoefte aan te passen, zodat uw bedrijf sneller en tegen lagere kosten kan reageren op veranderende omstandigheden.
  • Compatibel met mobiele sites: bied op elke device een snelle en relevante zoek- en navigatieervaring zoals mensen die van Google gewend zijn.
Als u ook wilt profiteren van de hierboven genoemde voordelen, die nu voor het eerst beschikbaar zijn voor Nederlandse online retailers, gaat u naar www.google.nl/commercesearch.

Blog post door Niek Snel, Head of Enterprise Search Benelux

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team