We waren er altijd al van overtuigd dat display-advertenties het in zich hadden relevanter, effectiever en beter meetbaar te worden. Vandaag willen we eens aandacht besteden aan een van de stille krachten in de display-wereld die deze transformatie mogelijk maakt: remarketing.

Met remarketing kunt u uw websitebezoekers bereiken met een relevante boodschap op het moment dat ze andere sites op internet bezoeken. We hebben deze functie een jaar geleden gelanceerd in het Google Display Netwerk en denken dat dat wel eens een gouden greep kon zijn geweest. In 2010 is het aantal adverteerders dat gebruikmaakt van remarketing na de lancering per kwartaal met gemiddeld 113% toegenomen. We hebben hier enkele voorbeelden op een rij gezet van bedrijven die remarketing met veel succes hebben ingezet:

Yankee Candle Company heeft remarketing gebruikt om winkelende bezoekers opnieuw te bereiken, hun conversieratio met 600 procent te verbeteren en de kosten per conversie te halveren.

Pc-fabrikant Lenovo verhoogde het aantal verkopen met 20 procent en verlaagde de algemene kosten/baten-ratio met 14 procent in een campagne met remarketing en display-advertenties in verschillende netwerken.

Etrailer.com, een online winkel voor trekhaken en hieraan gerelateerde producten, genereerde met remarketing een twee keer zo hoge conversieratio tegen 75 procent lagere kosten per klik in vergelijking met hun normale campagnes met display-advertenties.

In dit eerste jaar sinds de lancering hebben we de prestaties en schaal van deze functie uitgebreid met drie belangrijke verbeteringen die remarketing nog effectiever maken voor alle adverteerders, van groot tot klein.

U kunt ten eerste nu een relevante advertentie laten zien vlak nadat een potentiële klant uw site heeft verlaten. Uit onze interne analyse blijkt dat dit het moment is waarop mensen het meest geneigd zijn te klikken. Ten tweede hebben we het algoritme verbeterd dat in realtime helpt bepalen hoeveel u voor elke vertoning moet betalen om de kans te maximaliseren dat een gebruiker op uw advertentie klikt. Tot slot betekent het steeds grotere bereik van het Google Display Netwerk dat u uw klanten op steeds meer sites op internet kunt bereiken. We bereiken gemiddeld 84 procent van de mensen op een remarketinglijst en geven honderden miljarden advertentievertoningen per maand weer aan meer dan 500 miljoen internetgebruikers wereldwijd.

Zowel gebruikers en uitgevers als adverteerders kunnen profiteren van het feit dat we steeds relevantere advertenties op steeds meer sites kunnen weergeven.

Uitgevers kunnen aanzienlijk meer inkomsten genereren door remarketingadvertenties op hun sites weer te geven. Uit ons onderzoek blijkt dat een remarketingadvertentie bijna twee keer zoveel inkomsten genereert als andere display-advertenties.

Gebruikers hebben ons laten weten dat ze de meer getargete remarketingervaring prettig vinden. Marie DeOrio, oprichter van Vintage Fashion Directory, noemt remarketingadvertenties 'fascinerend en fantastisch. Het is een ervaring waarbij advertenties niet als advertenties aandoen. Als ze correct zijn getarget en over iets gaan waarin je geïnteresseerd bent, is het waardevolle informatie.' Marie vertelt dat ze ook remarketingadvertenties weergeeft op haar eigen website, aangezien ze vindt dat die 'gebruikers een betere ervaring bieden'.

En we zijn nog niet klaar. We hebben plannen om in de komende maanden een reeks nieuwe functies te introduceren waarmee remarketing nog relevanter, sneller en dynamischer wordt. We verwachten dat de interesse in remarketing alleen maar zal toenemen naarmate meer adverteerders, uitgevers en gebruikers hier de voordelen van gaan inzien. Wij zullen op onze beurt technologieën blijven ontwikkelen waarmee we het ultieme doel kunnen bereiken: het weergeven van de juiste advertentie aan de juiste persoon op het juiste moment.

Blog door Aitan Weinberg, Product Manager

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team